همدان؛

ادای احترام به مقام بوعلی سینا با حضور مقامات کشوری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آیین ادای احترام به مقام والای شیخ‎الرئیس بوعلی‎سینا با حضور مقامات کشوری و استانی در همدان برگزار می شود.

ادای احترام به مقام بوعلی سینا با حضور مقامات کشوری در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید بشیریان در نشست هماهنگی برگزاری همایش کشوری طب سینوی و گیاهان دارویی، همدان را یکی از استان‌های شاخص در تولید گیاهان دارویی و طب سنتی دانست و گفت: به مناسبت روز همدان، نخستین همایش ملی بوعلی‌سینا با رویکرد و محوریت گیاهان دارویی و طب سینوی در مرکز همایش‌های علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز یکم شهریور ماه مصادف با زادروز شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا به عنوان روز همدان نامگذاری شده است، اظهار کرد: همایش کشوری "طب سینوی و گیاهان دارویی" با توجه به اهمیت حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی و سابقه تاریخی همدان در این خصوص و همچنین قرارگیری مقبره شیخ‌الرئیس در همدان، برای نخستین بار به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با دعوت از مقامات کشوری، استانی و متخصصان در یک شهریور ساعت 10 صبح برگزار می‌شود و مسئولانی از حوزه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حضور دارند و مطالبی در مورد مقام والای بوعلی‌سینا و برنامه‌های علمی در قالب پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: بوعلی‌سینا یکی از نمادهای اسلامی و بین‌المللی کشور است و نام این دانشمند در معرفی و توسعه استان همدان نقش بسزایی داشته است.

گفتنی است، آیین ادای احترام به مقام والای شیخ‎الرئیس بوعلی‎سینا با حضور مقامات کشوری و استانی از ساعت 7.30 تا 10 صبح در آرامگاه این حکیم بزرگ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار