حاجی‌دلیگانی در مخالفت با استفساریه اصلاح قانون انتخابات مجلس:

نظارت شورای نگهبان بر انتخابات باید در تمامی مراحل اِعمال شود

نماینده مردم شاهین‌دژ با طرح استفساریه ماده 73 و و تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مخالفت کرد.

نظارت شورای نگهبان بر انتخابات باید در تمامی مراحل اِعمال شود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌دژ در مخالفت با طرح استفساریه  ماده 73 و تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات، در صحن علنی مجلس گفت: نظارت بر اتنخابات بر عهده شورای نگهبان است و ما نمی‌توانیم با استفساریه موجود به این وظایف خدشه وارد کنیم.

وی افزود: در برخی موارد این استفساریه، به روند فعالیت شورای نگهبان ایراد وارد شده که صحیح نیست.

نماینده مردم شاهین‌دژ در ادامه تأکید کرد: بنده معتقدم نظارت شورای نگهبان یک نظارت استصوابی است و باید در تمامی مراحل انتخابات اعمال شود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: همچنین باید گفت نکاتی که در این سوال و پاسخ موجود در استفساریه مذکور آمده چند اشکال دارد که این امر باید مورد توجه هیأت رئیسه قرارگیرد.

این نماینده مجلس در ادامه تأکید کرد: در این استفساریه آورده شده که اگر شورای نگهبان پس از تأیید اولیه نامزد انتخاباتی گزارشی درباره آن نامزد دریافت کردد، نمی‌‌تواند آن نامزد را رد صلاحیت کند و این مسئله باید در قالب اعتبارنامه‌ها در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: ما به خوبی می‌دانیم روند بررسی اعتبارنامه ها در مجلس درست نیست پس به این دلیل باید نظارت استصوابی شورای نگهبان را قبول کنیم چرا که در غیر این صورت از وظایف شورای نگهبان کاسته‌ایم.

نماینده مردم شاهین دژ در پایان تأ کید کرد: ما نباید طبق استفساریه موجود، کل قانون انتخابات را به هم بزنیم بنابراین بنده از نمایندگان خواهش می‌کنم به این استفساریه رأی منفی دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار