تحول سلامت دستآوردی مهم و تحولی ارزشمند در عرصه سلامت طرح شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: به برکت طرح تحول سلامت میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدمات سلامت در هر دو حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته و هزینه های پرداختی مردم برای درمان در بیمارستانهای دولتی کاهش چشمگیری داشته است و اجرای این طرح موجب شده بیماران دغدغه ای برای پرداخت هزینه های درمانی نداشته باشند.

کتانی خاطرنشان کرد: باوجود محدودیت در اعتبارات عمرانی شهرستان تمام تلاش خود را در کمک به پیشرفت سیستم بهداشت و درمان شهرستان به کار و در سال 94 نیز اعتبارات خوبی به این امر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت، اتفاق بسیار مهمی در مسیر ارتقای سطح سلامت در جامعه محسوب می‌شود ادامه داد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم دستاوردی مهم و تحولی ارزشمند در عرصه بهداشت و درمان است که تداوم و تحقق کامل آن لازم و ضروری است.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: نوسازی تحت‌های بیمارستانی، سرعت بخشیدن به طرح هتلینگ و ساماندهی فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی احداث کلینیک ویژه تخصصی ، مرکز تشخیص و ثبت بیماران سرطانی،بلوک زایمان و اورژانس ، بروز نمودن تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و افزایش سطح خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی از دیگر دستاورد‌ها و برنامه‌های اجرای این طرح است که باید با جدیت تا تحقق کامل آن، اقدام کرد.

فرماندار مهاباد در پایان با مطلوب خواندن ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سطح شهرستان از تلاش های شبانه روزی مجموعه شبکه بهداشت و درمان مهاباد که در راستای اعتلا و ارتقای سلامت جامعه گام برمی دارند تشکر کرد و گفت: سیمای سلامت شهرستان در هر دو حوزه بهداشت و درمان در طول اجرای طرح تحول سلامت تغییر یافته است.

در پایان این نشست از خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اهدا یک جلد کلام الله مجید و تابلو تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است: در مرحله اول طرح تحول نظام سلامت که در حوزه درمان از 15 اردیبهشت ماه 93 به اجرا در آمد، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء کیفیت هتلینگ در بیمارستان های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت، اجرا شد.

مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به حوزه بهداشت شامل ارائه خدمات سلامت به عشایر، روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر، تامین سلامت در حاشیه شهرها و سکونت گاه های غیررسمی است ،الکترونیکی شدن پرونده های بیماران ،بهداشت دهان و دندان کلید خورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.