فضاي سبز دانشگاه با حدود 226 هزار و دويست و پنجاه متر مربع و تعداد 22 نفر نيروي انساني حفظ و نگهداري می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود، مدير اداره خدمات عمومي دانشگاه صنعتي شاهرودضمن اشاره به اين که در پرديس فناوري اطلاعات و اردوگاه بقيه‌الله تعداد 1800 اصله درخت غير مثمر و تعداد 890 اصله درخت مثمر جهت جايگزيني درختان خشک انجام شده در باغات هم از گونه‌هاي مختلف به همت عزيزان فضاي سبز کاشت شده است، افزود :پيش‌بيني مي‌شود تعداد 3 هزار اصله درخت ديگر در فضاهاي جديد الاحداث در سال جاري خريداري و کاشت مي‌شود.
محمد‌ابراهيم صفري تصريح کرد: فضاي سبز دانشگاه که مشتمل بر پرديس مرکزي، فناوري اطلاعات، کشاورزي بسطام، اردوگاه آموزشي بقيه‌الله، و کليه خوابگاه‌ها و واحدهاي تابعه مي‌شود با حدود 226 هزار و دويست و پنجاه متر مربع و تعداد 22 نفر نيروي انساني مشغول فعاليت‌هاي حفظ و نگهداري فضاي سبز و امور باغباني هستند.
مدير اداره خدمات عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود ابراز داشت: نظارت بر کميت و کيفيت کار فضاي سبز توسط شرکت طرف قرارداد است که در صورت قصور و کوتاهي نسبت به ارائه گزارش به مديريت امور اداري در اين خصوص پيگيري‌هاي لازم انجام مي‌شود.
صفري گفت: تا به امروز از نظر خريد خريد گل و گياه به مرحله اشباع رسيده‌ايم به گونه‌اي که برخي از ادارات سطح شهر در صورت ارائه معرفي‌نامه گونه‌هاي گل رز به صورت هديه تقديم مي‌کنيم.
وي  تصریح کرد: درخصوص تنوع گونه‌هاي گياهي به سمتي پيش رفته‌ايم که بيشتر از گونه‌هاي گياهي و درختان مثمر استفاده و کاشت مي‌شود که در پرديس فناوري درحال حاضر تعداد 4 باغ (زردالو، گردو،آلو، سيب و...)کاشته شده تا با اين ديدگاه در زمان حضور دانشجويان بتوانند از محصولات آن استفاده کنند.
مدير اداره خدمات عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود تاکيد کرد: در پرديس دانشکده کشاورزي بسطام با توجه به ماهيت آن دانشکده و استفاده از دانشجويان اين رشته اقدام به کاشت سيفي جات شده که بيشتر مورد استفاده خود همکاران آن دانشکده مي‌شود.
صفري با بيان اين که از ابتداي فروردين ماه تا پايان شهريورماه کليه نيروها به صورت شيفت شبانه در محل کار خود حاضر مي‌شوند، افزود: اين کار به جهت جلوگيري ازهدر رفت آب و تبخير در طول روزهاي گرم سال و همچنين موجب ماندگاري و نفوذ‌پذيري آب در عمق زمين را ايجاد مي‌کند.
وي گفت: از ابتداي مهرماه تا پايان اسفندماه کليه نيروها با رويکرد آماده‌سازي بستر، کوددهي، هرس درختان کليه کارهاي مرتبط با اين فصول انجام مي‌گيرد.
مدير اداره خدمات عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود با اشاره به اين که استان سمنان و خصوصا شهرستان شاهرود از جمله استان‌هاي خشک‌سال کشورمان است، گفت: در اين مورد نيز پيش‌بيني‌هاي لازم در فضاي دانشگاه انجام شده که اداره طرح‌هاي عمراني نسبت به زيرساخت و انشعاب کليه فضاي دانشگاه به سيستم تحت فشار به گونه‌اي عمل کرده که تقريبا بيش از 90 درصد فضاهاي مذکور تحت پوشش اين سيستم و تامين‌کننده آب آن نيز استفاده از چاهي که داخل مجموعه پرديس مرکزي حفر شده است.
صفري در پايان افزود: دانشگاه صنعتي شاهرود به سمتي پيش مي‌رود که بتوانيم پس آب فضاي سلف سرويس و آب استخر پس از انجام مراحل بهداشتي مجددا به چرخه آبياري فضاي سبز برگردد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار