نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد گفت: راهکارهای مجلس برای برون رفت از مشکلات، موفق نبوده و نیست.

راهکارهای مجلس برای برون رفت از مشکلات، موفق نبوده و نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد محمودی شاه‌نشین" نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور مجلس امروز(یکشنبه 7 شهریور ماه) اظهار داشت: روش‌ها و نگرش‌های سابق مجلس نشان داده که ما در برخورد و ارائه راهکار برای برون‌رفت از مشکلات، در بسیاری از زمینه‌ها موفق نبوده‌ایم و متأسفانه اکنون نیز به آن ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد ادامه داد: در انتخابات گذشته، مردم به افرادی مستقل و تحصیل‌کرده و معتقد به نظام رأی دادند و به این مسئله که مجلس از حوزه تشریفاتی خارج شده و با ایده‌های نو، خون تازه‌ای به سیستم قانونگذاری کشور وارد می‌کند، امید بستند و من از هیات رئیسه مجلس نیز می‌خواهم تا در انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی، با دید انتخابات گذشته بنگرد.

وی در مورد نحوه کار ادوار گذشته مجلس بیان داشت: با نگاه به قانون‌های تصویب شده در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی، می‌توان به این موضوع پی برد که هفتاد درصد موارد، اصلاح قوانین بوده است مانند قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده که تولید کشور را فلج کرد و دلالان را به نان و نوا رساند یا مسئله کارت سوخت و هزینه‌های کلان آن و سوء استفاده از این کارت‌ها که بر کسی پوشیده نیست.

محمودی شاه‌نشین، با اشاره به برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه خاطرنشان کرد: برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، از لحاظ سیاسی و اقتصادی نیز نتوانستند به اهداف مطلوب خود برسند و چشم‌اندا‌زهای آن‌ها در حد آرزو باقی ماند مانند قانون رفع موانع تولید که راه به جایی نبرد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد ادامه داد: وزیر صنایع و معادن می‌گوید که ما حریف بانک‌ها نمی‌شویم. متأسفانه در سال‌‎های اخیر، بانک‌ها پروارتر شده‌اند و ما نیز شاهد فروش داده‌های صنعتگران و حتی ماشین‌آلات صنعتی بودیم.

وی در مورد عدم تحرک صنعت کشور تصریح کرد: از جرائم دیرکرد گرفته تا مطالبات پیمانکاران، باعث شده تا صنعت کشور غیر پویا باشد و از طرف دیگر نیز نسبت عرضه و تقاضای بازار را قاچاقچیان تعیین می‌کنند که متأسفانه همه این موارد، باعث ضربه خوردن صنعت کشور شده است.

نماینده شهریار، قدس و ملارد افزود: ما امروزه متأسفانه با خطر فرهنگی و سیاسی گروه گروه کردن مردم مواجه‌ایم. این چه دردی است که امروزه در نظام به وجود آمده که باعث شده عده‌ای با نام ارشاد اسلامی، کنسرت برگزار کنند ‌و عده‌ای دیگر برای مقابله با آن به نام دفاع از ارزش‌های اسلامی، مردم را به خیابان‌ها می‌کشانند.

محمودی شاه‌نشین، در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ترویج اعتیاد و بی‌فرهنگی در جامعه، توطئه دشمن است چراکه از ناتوانی خود برای رویارویی با جوانان کشور مطلع است و اگر ما در این برهه حساس و در این زمینه غفلت کنیم، ننگی در تاریخ به وجود آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نماینده ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار