فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز تاکید کرد: برای علت یابی سرفه های طولانی مدت بین 3 تا 8 هفته باید اقدامات تشخیصی سریعا برای بیمار انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر حشمت اله توکل در این باره اظهارکرد: دستگاه تنفس به طور مداوم در معرض هوای بیرون قرار دارد و تقریبا در هر دقیقه به طور متوسط 7.5 لیتر هوا وارد ریه خود می کنیم.

وی با بیان اینکه در حالت ورزش و فعالیت های بدنی میزان هوای ورودی به ریه ها افزایش می یابد، افزود: دستگاه تنفسی در طول روز به طور طبیعی در معرض عوامل آسیب رسان محیطی مانند شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی(میکروب ها) قرار می گیرد؛ سرفه یکی از راه های دفاعی حفظ سلامتی دستگاه تنفسی است.

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز ادامه داد: زمانی که فرد در معرض یک عامل شیمیایی قوی مانند آمونیاک یا تینر قرار بگیرد، مواد شیمیایی راه های هوایی را تحریک می کند و فرد با سرفه سعی می کند این مواد را از ریه خارج کند.

توکل درباره دیگر اثرات مفید سرفه بر دستگاه تنفس اظهارکرد: در راه های هوایی مقداری ترشحات وجود دارد که فرد سالم در طول روز با سرفه این ترشحات را از ریه خارج می کند یا به صورت خلط بیرون می دهد. چنانچه این ترشحات در راه های هوایی باقی بماند، زمینه مساعدی برای بروز عفونت فراهم می شود. لذا سرفه یک مکانیزم دفاعی بسیار پر فایده است که محیط ریه و راه های هوایی را از عوامل آسیب رسان مختلف مصون می دارد. اما در مواقعی که سرفه شدید و دفعات آن زیاد باشد، زندگی فرد را مختل می کند.

وی با بیان اینکه سرفه های شدید و طولانی باعث درد عضلانی سینه و حتی موجب شکستگی دنده می شود، افزود: ممکن است حین سرفه های پشت سر هم و شدید، بازگشت خون به ارگان های بدن با اشکال صورت بگیرد و هوشیاری فرد کاهش پیدا کند لذا امکان اینکه فرد حین سرفه های شدید هوشیاری خود را از دست بدهد و دچار عدم هوشیاری موقت شود، وجود دارد.

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهارکرد: از دیگر عوارض سرفه های شدید این است که ممکن است فرد بعد از سرفه دچار استفراغ شود. همچنین سرفه های مکرر در فردی که فتق دارد یا تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته باشد، باعث بدتر شدن شرایط بیمار خواهد شد. در خانم ها نیز سرفه های شدید، بی اختیاری ادرار ایجاد می کند.

توکل ادامه داد: سرفه ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول سرفه های حاد است که کمتر از سه هفته طول می کشد و دسته دوم سرفه های مزمن هستند که بهبودی آن ها بین سه تا هشت هفته به طول می انجامد.

وی گفت: سرفه های حاد معمولا علت خطرناکی ندارند و اکثر این نوع سرفه ها به دلیل عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی ایجاد می شوند. اما علت سرفه هایی که بیش از سه هفته طول می کشند باید بررسی شود؛ حدود 80 تا 90 درصد این نوع سرفه ها چند علت مشخص دارند که یکی از این علل افزایش تحریک پذیری راه های هوایی است. ریه برخی از افراد به صورت زمینه ای تحریک پذیر است و معمولا یک سرماخوردگی یا مصرف یک ماده غذایی موجب تشدید این تحریک پذیری می شود.

توکل افزود: افراد دارای ریه حساس، شاید هفته ها بعد از سرماخوردگی به محض مواجه با یک عامل محرک مانند هوای سرد کولر در تابستان، دود سیگار و قلیان و غیره، دچار سرفه های شدید می شوند. هنگام خندیدن یا ورزش کردن به لحاظ اینکه ورود هوا به ریه ها مستقیم صورت می گیرد و هوا فرصت گرم و مرطوب شدن پیدا نخواهد کرد، این افراد دچار سرفه می شود. این موضوع در کودکان بیشتر مشاهده می شود.

وی اظهارکرد: یکی دیگر از علل بروز سرفه های مزمن ترشحات پشت حلق است؛ افرادی که به علت حساسیت یا عفونت به خصوص در سینوس ها، ترشحات پشت حلق دارند دچار سرفه های مزمن می شوند. این گونه افراد باید دائما گلوی خود را از ترشحات پاک کنند.

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز برگشت اسید معده به مری را نیز علت دیگر ایجاد سرفه های مزمن دانست و گفت: در انتهای مری گیرنده های سرفه وجود دارد و وقتی اسید معده با مخاط مری تماس پیدا می کند، فرد دچار سرفه می شود. در این شرایط سرفه ممکن است با سوزش سر دل و علائم ریفلاکس معده همراه باشد.

توکل عنوان کرد: عامل دیگری که باعث بروز سرفه های مزمن می شود، استفاده از برخی داروهای کنترل فشار خون است که ممکن است با قطع این داروها سرفه برطرف شود، البته به این بیماران توصیه می شود هرگز دارو را خودسرانه قطع نکنند و باید برای مشاوره به پزشک معالج خود مراجعه کنند.

وی افزود: افراد سیگاری معمولا خلط و سرفه طولانی دارند و درمان آن قطع سیگار است. همچنین افرادی که به سرفه های مزمن دچارند اگر بیماری خاصی ندارند می توانند از داروهایی مانند دکسترومتورفان و شربت های حاوی کدئین استفاده کنند البته این داروها برای چند روز و مصرف محدود توصیه می شود و نباید به صورت طولانی مدت از این داروها استفاده کرد.

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: چنانچه سرفه های طولانی همراه با خلط و دفع خون باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند. دفع خون به خصوص اگر کم و به صورت رگه خونی و در فرد زیر 40 سال و غیر سیگاری باشد، اکثر مواقع ناشی از یک عفونت ویروسی است ولی اگر سرفه در فرد بالای 40 سال و سیگاری با دفع خون همراه باشد باید پس از مراجعه به پزشک متخصص، بررسی لازم درباره تشخیص علت این سرفه ها به دقت انجام بگیرد.

توکل اظهارکرد: آنچه که برای پزشک بسیار اهمیت دارد این است که چه عواملی باعث تشدید یا کاهش سرفه در فرد می شود؛ برای تشخیص علت سرفه ها، بعد از گرفتن شرح حال از بیمار و معاینه، معمولا رادیوگرافی قفسه سینه و سینوس تجویز می شود. در برخی موارد نیز ضرورت پیدا می کند که پزشک تست های تخصصی تر مانند سی تی اسکن یا اسپیرومتری انجام دهد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ دی ۱۴۰۲
شیر الاغ برای سرفه های مزمن و طولانی خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
جانان
۱۵:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام.پسرم چهار ماهه سرفه میکنه.ازکوچکی صبح ها آبریزش می گرفت بعد از چند ساعت خوب میشدیه روز آبریزش گرفت با گلودردبا قرص همان روز خوب شدولی شروع کرد به سرفه خشک کردن الان چهار ماهه همچنان ادامه داره سی تی اسکن ره.تست ریه گرفتیم همش خوب بود پیش متخصص گوش وحلق وبینی هم بردم مشکلی نداشت ولی همچنان سرفه اش ادامه دارهپیش متخصص اعصاب هم بردیم داروهاش تاثیری نداشت موقع خواب اصلا سرفه نمی کنه ولی به محض بیدارشدن شروع به سرفه کردن می کنه یا مشغول به کاری هست سرفه نمی کنه یه دوبار در خواب دندان هاش قفل شده وبعد خودش خوب شده.وگاهی ترشحات معده گلوشو می سوزونه دارو هم مصرف می کنه ولی همچنان سرفه میکنه همه نوع دارو استفاده کرده تشنج هم ندارهتو رو به خدا راهنمایییم کنید پسرم خسته شده تمام حنجره اش دیگه درد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام.من ورزش حرفه ای میکنم بیشتر اوقات از خونه که میام بیرون خیلی سرفه های وحشتناک میکنم و آخرش ریفلاکس معده هم دارم.یا زمانی که دو های انفجاری تمرین میکنم خیلی سرفه میزنم در حدی که تحملش برام سخته ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ۲۳سالمه حدود۵سال گه سرفه میکنم تح داره خشک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
مادرم 50 سال سن دارن و حدود 10 سالی هستش که سرفه میکنه که به این شکل هستش که معمولا در طول 24 ساعت 10 ها بار سرفه میزنه.
دکتر هم رفتیم گفتش که مشکلی نیست
یه مدت خوب شد ولی مجدد شروع شد
معمولا در هنگام خواب کم تره شاید اما در طول روز هم سرفه رو داره.
ممنونم اگر دوستی دکتری کسی رو در استان کرمانشاه میشناسه که دکتر خوبی هستش معرفی کنه.
پیش دکتر رفتیم در پارکینگ شهرداری کرمانشاه گفتن که مشکلی نیست و فقط حساسیته.
اما حساسیت در طول 365 روز سال یکم جای نگرانی داره.
ممنونم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
باسلام وشب بخیر من یک برادر دارم که ایشان نزدیک ده سال است که دچار بیماری توموری مغزی هستند البته گامانایف کردیم تومور را سوزاندن وتا امروز شکز خدا مشکلی نداشته و از اون جهتدسمت چپ بدن فلج کامل و سمت راست ۶۰ درصد فلج هستند و تحرک و راه نمی رود نزدیک دو ماه است ضبی موقع و مخصوص شب موقع خواب که بیدار است سرفه دارد هر شربت خوبی که هست دادم خورده یه دفعهدو ردز هم سرفه نمی کند ولی عصبی که می شود دندان قرچه می کند ولییه دفعه خولبش ببرد س فه نمی کند علت چسیت
Iran (Islamic Republic of)
زینب۱۶ ۱۴۰۰
۰۰:۴۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر من چند ساله هست بعد سرماخوردگی سه چهار ماه سرفه میکنم رفتم دکتر من رو از چیزهای های حساسیت زا منع کرده تا مدام ل عمرتون رو خدا راه نداره واسه خوب شدن بهم گفته اصلا ادویه مصرف نکنم آخه نمیشه خونه خودم مصرف نکنم مهمونی برم چی تو رو خدا راهنمای کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۳:۳۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سلام من چند ساله سرفه های خفیف دارم و اصلا قطع نمیشه خواستم بپرسم‌علتش چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلا خدایی
۱۶:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام آقای دکتر من یه پسر ۲۵ ساله دارم ۳ ساله سرفه می کنه همه تستهای تخصصی ریه رو انجام داده گفتن ریه ها سالمند هر دارویی دکترا دادند خوب نشده خواستم ببینم علتش و درمانش چی هست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۸:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ببخشید درمان ریه حساس یا تحریک پذیر چیه ک با ی سرما یا خوردن ی غذا دوباره سرفه هاش شروع میشن
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۱:۰۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام دکتر قبلا مصرف قلیان داشتم زیاد ولی الان یک ساله نمیکشم خلط گلو و سینه دارم چکاپ کامل دادم گفتن کمی اسید معده داری ولی معده درد یا سوز اسید ندارم بعضی موقع ها خلط خفم میکنه دیگه حوصله ام سر رفته نمیدونم چکار کنم راهنماییم میکنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شیوا عزیزی
۰۰:۱۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
سلام من 28سالمه نزدیک 1ساله سرفه میکنم دکترهم رفتم خوب نشدم سرفه خلط داره خیلی اذیت،میشوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۳۴سالمه ک ۶ساله سرفه باخلط شیشه ای دارم ازمایش دادم گفتن مشگلی نداری سینم خس خس میکنه اذیت میشم موقع خواب خیلی اذیت میشم باسرف خلط خوابم نمیبره خواهشامنوراهنمایی کنیدسپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام ممنون از توضیحاتتون من 22 سالمه حدود پنج ساله سرفه میکنم چند ماهی خوب میشد و دوباره شرو میشد الان چند ماهه دائمی شده و بیشتر شبها سرفه خلط دار همراه با خس خس سینه دارم همیشه باید ترشحات ته گلومو با سرفه پاک کنم درد تو ناحیه سمت راست قفسه سینم نزدیک مری دارم که به پشتم هم میزنه لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
رحیم سیفی
۱۲:۴۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام اقای دکتر من سال 89 سیگار را ترک کردم ولی دوچار یک سفله شدم ولی زمستان ها از اول پاییز شروع می شود تاهوا گرم شود
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۹:۴۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
من یه پسر ۲۳ ساله هستم ۵ سالی میشه سرفه دارم پارسال رفتم دکتر گفت ریه ات سالمه چند ماهی هم دارو مصرف کردم ولی خوب نشدم به نظر من اونای که صرفه های مزمن و مدام دارن نرن دکتر اصلا خوب نمیشین الکی پولتونو نریزید دور این مشکل به هیچ عنوان درست نمیشه تا آخر عمر باهامونه یه بدی داره کل موقعیت شغلی رو از آدم میگیره با این حال به درد هیچ شغلی نمی خوریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام تقریبا ۲۰ روزی میشع موقع حرف زدن سرفه میکنم ونمبتونم حرف بزنم موقع خواب یا حالت عادی که حرف نمیزنم سرفه نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
الینا قاسمی
۰۰:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من خانم ۴۰ ساله ای هستم که ۱۲ ساله سرفه های خشک دارم چایی می خورم سرفه ام زیاد میشه یا هر وقت که دوغ می خورم سرفه ام زیاد میشه طول روز موقع سرفه یه چیزی مثل آب بر می گرده دهنم دکتر های زیادی رفتم یکی می گه آلرژی یکی می گه استرسه نمی شه که همه فصل سال آلرژی داشته باشم خسته شدم ازبس سرفه کرده ام سینه ام می سوزه ریه هام هم سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام من خانم ۴۰ساله ای هستم که ۱۲ ساله سرفه های خشک دارم چایی می خورم سرفه ام زیاد میشه یا هر وقت که دوغ می خورم سرفه ام زیاد میشه یه چیزی مثل آب بر میگرده دهنم دکتر های زیادی رفتم هر کدوم یه چیزی گفتن اما هیچ فرقی نکردم طوری سرفه می کنم سینه ام می سوزه ریه هام هم سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
بر اسر نوشابست نخورید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پریسا
۰۴:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
۲۵ سالمه تا الان پنج ساله که سرفه های شدید دارم پاییز و زمستون شدتش بیشتره بهار و تابستون هم اگه سرما بخورم دوباره سرفه هام شدید و طولانی مدت میشه طوریکه راه تنفسم بسته میشه موقع خواب بیشتر سراغم میاد همه دارو های سرفه امتحان کردم اما تاثیری نداشته ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام پدرم ۱۰روزه سرماخورده واوایله مریضی شون فقط استخوان دردداشتن والان ۴روزه ب شدت فقط سرفه دارن شبا خوبن موقعه خواب روزا بی تابش کرده سرفه ها خشک هستن والان بدلیل سرفه هایه زیادتمومه دنده هاش وبدنش دردشدیدگرفته وبی اشتها شده .میشه لطفا راهنمایی کنین ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
خالق اصغری
۲۲:۵۷ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام من چهل سالمه بیش از سه ماهه که سرفه خشک دارم دکتر رفتم هیچ فایده ای نداست خیلی نگرانم من چکار کنم ضمنا شغلم کاشیکاری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من هجده سالمه الان دوسه ماهی میشه سرفه دارم ازاسفندتاالان رفتم دکتر فایده ای نداشت گفت ازحساسیته بهاره روزا خیلی کمه ولی شبا یکم شدت میگیره جوری ک بعضیوقتا صبح هااقفسه سینم دردمیگیره خسته شدم تواین مدت بنظرتون بایدچیکارکنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مواد غذایی که میخوری رو کنترل کن سرخ کردنی به هیچ وجه داخل وعده غذاییت نباشه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۵:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
بنده حدود چندسال هست بشدت سرفه میکردم.حتی بدترین حالت موقعی بود که نمیتونستم صحبت کنم با کسی هرکلمه ای میگفتم سرفه پشت سرهم میکردم که خیلی آزارم میداد.تو این ایام فصل بهار هم سرفه ام زیاد بود تا اینکه خانمم به زور داروی محلی داد به اسم آویشن سبز رنگ هست با آب قاطی کرد و شکر داخلش ریخت چون خیلی تلخه
از وقتی اینو خوردم الحمدلله خدا را هزاران مرتبه شکر بشدت از زجر سرفه شدید راحت شدم و ریه ام به نظرم بهتر شده.
هر از گاهی شاید بخاطر کمبود هوا و آلرژی دارم ی سرفه ای بکنم ولی خوردن همین داروی گیاهی دردی از دوشم برداشته شده
خواستم این تجربه در اختیار عزیزان بزارم و تست کنن نتیجه رو اینجا بزارن
Afghanistan
Parisa Golzari
۱۱:۵۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من دو ماه میشه سرفه میکنم خلط دارم خلط هم سفید و غلیظ تا سرفه نکنم و خلط نیاد گلوم صاف نمیشه هی باید نفس عمیق بکشم این ازونجایی شروع شد که دو روز تب و سردرد شدید داشتم سیگار و قیلون و دخانیات هم تا بحال استفاده نکدم ۱۸سال هم دارم
میشه بگید راه حل چیه چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید قاسمی
۰۱:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باسلام نظرات اقای دکتر عالی بود سپاسگذارم یه سوال داشتم ممنون میشم اگه پاسخ بدین الان دوماهه سرفه میکنم سرفه با خلط سفید وشور هستش وخوبم نمیشه چیکارکنم یه راه حلی بدین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام یه ماه پیش سرماخوردم قرص سرماخوردگی خوردم بهتر شدم ولی سرفه هام قطع نشده چند بار هم دکتر رفتم خوب نشده اغلب در طول روز سرفه میکنم شب موقع استراحت سرفه ندارم همه دکترا فقط دارو برا سرفه دادن چرک خشک کن ندادن پیشونیم هم وقتی باد میخوره درد میگیره لطفا راهنمایی کنین با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام ماقبل ازکرونابیاد عروسی داشتیم ازتالارزدیم بیرون لرزکردم وفرداش تب تتب ولرزم رو بعدش خوب شد اماسرفه هام مونده اونقدرسرفه میکنم تاخلط ازسینه ام نیادسرفه ام بندنمیاددرضمن عکس ریه ام سالم وبدون عفونت بود چاره ای برای من دارید کمکم کنیدممنونم
Canada
سارا
۲۱:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من دو سال پیش یه سرماخوردگی شدید داشتم که سرفه های من ازونجا شروع شد . هرچی قرص چرک خشک کن هم بود خوردم توی اون دوره، ولی سرفه هام موندن و الان دوساله دارم سرفه میکنم . توی تابستون و بهار کمتره ولی توی پاییز و زمستون شدید میشه. همه نوع دمنوشی هم خوردم هیچ فایده ای نداشته
Iran (Islamic Republic of)
افرا
۲۳:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام‌من‌الان‌نزدیک‌دوماه‌میشه‌سرفه‌دارم‌انگار‌توگلوم‌دود‌هست‌نفس‌میکشم‌سرفم‌میگیره‌‌هر‌چی‌میخورم‌خوب‌نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه طوسی
۱۶:۵۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
من ۳ ماه پیش ۲۰ روز سرمای شدیدی خوردم که با گلو درد شروع شد و کم کم صدا گرفت و تنگس نفس و حالت خفکی که سرفه های خشک داشتم اما تب ندلشتم کارمند بانکم الانم ۲ هفته ست که سرف هایی که بیشتر موقع خواب میاد باید بلند شم و بخور و اب و عسل بخورم چون میرنه به گلوم ک حالت خفگی پیدا میکنم کلا حساسیت هم از اول زندگیم داشتم ولی همش باید با سرفه گلوم وخلطم و صاف کنم وگرنع نفسم میگیره تلفست مبخورم اما خوب نشدم ترو خدا خواهش میکنم بگید چکار کنم از سرفهای خشک که میرنه به گلوم و نفسم میگیره چند روز پیش ابریزش شدید داشتم با قرص سرماخو ردگی و قطره گل بنفشه قطع شد اما حالت نفسم از سرفه که می نه به گلوم‌میگیره چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
کمالی
۱۷:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام پسرم دوماه است سرفه میکنه وبعدازظهرسرفه هاش بیشترمیشه علتش چیست
Iran (Islamic Republic of)
نیکزاد
۰۹:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام من چند سالی هست که سرفه میکنم اوایل مثلا یک ماه ادامه داشت و رد میشد ولی کم کم این زمان افزایش پیدا کرد و مدت زیادیه که بطور دائم شده و شدتش متغیره گاهی میشه یکی دو روز سرفه نمیکنم یه خیلی کم و گاهی بر عکس.شاید بتونم این طوری توصیفش کنم که ی حس خارش تو هنجره حس میکنم معمولا.دو بار دکتر رفتم و چندتا دارو داد ولی هیچ تاثیری نداشت البته آزمایش و عکس بابت سینوزیت و اسم هم گرفت که مشکلی نداشت.خواستم نظر شمارو بدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام منم همین مشکلو دارم چیکارباید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۲۳:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
منم همین مشکلو دارم چ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Samira
۱۳:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سرفه های خلط دارم بیشتراز۱ ماه طول کشیده حالاچه گارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
پسرم سرفه میکنه و استفراغ میکنه زیاد از چیست
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۰۲:۰۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
عالی ممنون از شما وهمچنین دکتر جان عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
با سلام،سرفه میتونه دلایل خاصی داشته باشه از جمله
1بر اثر عفونت دستگاه تنفسی وریه
2آسم
3برونشیت
4سل
5سرطان
6رفلاکس معده
7حساسیت فصلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
دلایل دیگر همچون خرابی دندان و فشردگی دندانها که عفونت آن مستقیم به گلو و ریه وارد میشود.عفونت لثه ها و سینوزیت و انحراف بینی و مشکلات گوش همه اینها باعث گلو درد و مشکلات تنفسی و ریه میشوند و باید در موارد حاد بررسی شوند.
Germany
Alireza
۰۰:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
برادر من سرما خورده بعد وقتی شبا می‌خوابیم انقدر سرفه می‌کنه که آدمو دیوونه می‌کنه سر فه کردنش هیچ ولی صداش مثل بمبه
Iran (Islamic Republic of)
م ق از تهران
۲۰:۲۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
من عمل جراحی شکم انجام دادم خیلی سرفه میکنم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید جواد افضلی
۲۳:۴۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
سلام الان حدود ۵ سالی بین مرداد تا اواخر مهر سرفه های شدید همراه با خلط وسنگینی سینه دارم طوری که بعضی مواقع نفس کشیدن برام سخته وهر سال هم از سال قبل بدتر میشم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
دخترم من از بچه گی سرفه میکنم تو روخدا کمکم کنید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۸:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام. مادر من ۶۰ سالشه. الان حدود ۲۰ ساله آسم داره و توی این مدت سرفه های شدیدی هم داشته. دو سالی هست که سرفه ها در حد وحشتناکه. واقعآ دیگه نمیدونیم چیکار کنیم شب تا صبح خواب نداره نه تنها خودش بلکه همه خانواده. کارمون شده گریه کردن. بهترین دکترها هم بردیم. دکترا میگن برونشیت هم داره. تو رو خدا اگه کسی راهی داره به ما بگه. دیگه دکترا نمیدونند چکار کنن. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام.من بهت پیشنهاد پودر چهل تخم رو میدم از عطاری میتونی پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
طب سنتی و اسلامی رو هم تجربه کنید البته تحت نظر متخصص اون
البته تصمیم با شماست این فقط یه پیشنهاده
Iran (Islamic Republic of)
امیر قائد
۱۳:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من ۲۴ سالمه حدود یک ساله شاید سرفه خشک دارم ، خلط و خس خس سینه هم ندارم دلیلش چی میتونه باشه؟
Germany
فتاحی
۰۴:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام وقت به خیر.حدود دو ماه است که از داروی متورال برای فشار خون استفاده می کنم و گاه و بیگاه در طی شبانه روز دچار سرفه های شدید و خس خس سینه میشوم که بسیار عذاب آور است و در طی این چند روز اخیر دفعات و شدت ان بیشتر شده است به طوریکه حتی در گردن و پشت سرم ازشدت سرفه احساس گرفتگی عضلانی و درد دارم.البته قبل از داروی متورال داروی فشار خون دیگری استفاده کردم که با کهیر و ورم شدید صورت مواجه شدم و پزشک ان دارو را قطع کرد.بعد ازمصرف ان دارو هم به چیزهایی که تا کنون حساسیت نداشتم مثل بادمجان و برخی از خوراکیها حساسیت شدید نشان می دهم.
لطفا راهنمایی بفرمایید.
Afghanistan
وژمه بابك
۱۹:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام خود را خدمت تان تقديم مينمايم من هم مشكل سرفه را دارم خيلي به عذابم در فصل سرما زمستون اين سال چهارم است كه ذكام ميگيرم نزد دكار كه مراجعه مينمايم يكي انها نتونستند تشخيص بده كه چه مرگ مه اينست كه فصل تابستون داغ است باز هم همين سرفه به دادم رسيده دارو كه داكتر تجويز مي نمايد موقت خوب ميشم ولي بكلي خوب نشدم لطفا لللللللطفا كمكم كنيد كه چه كار كنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
طب سنتی و اسلامی رو هم تجربه کنید البته تحت نظر متخصص اون
البته تصمیم با شماست این فقط یه پیشنهاده
Iran (Islamic Republic of)
اتنا
۰۱:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر ببخشید من حدود 6،7ماه پیش سرما خوردم اما هنوز سرفه های خشک بدی دارم بعضی مواقع اینقدر شدیده که حالت استفراغ و سردرد دارم.عصبی میشم از این همه سرفه.خیلی دکتر هم رفتم کلی دارو خوردم اما خوب نشدم.به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
منم دقیقا مٍثل شما همین مشکلو دارم کلافم کرده6 ماهه اغلب سرفه هام خشکه و لی بعضی مواقع حالت بلغمی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام 32 سالمه یه ساله سرفه های شدیدی دارم باسردردخیلی عصابم بهم ریخته خسته شدم دیگه بعضی موقع انقدزیاده گریه میکنم داروگیاهی هم استفاده کردم ولی بی فایده بوده تمیدونم دیگه چکارکنم افسردگی گرفتم چون شدیده نمیتونن ازجام بلندبشم راهنماییم کنیدچکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
|تَنیا|
۲۲:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۸
من حدود دو ساله که سرفه بی علت دارم طوری که حس میکنم الانه که بالا بیارم سرم گیج میره و نمیتونم نفس بکشم. عاتش چیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
کسی که مشکل ریه نداره ممکنه برونشیت داشته باشه که عامل سرفه های زیاد
Iran (Islamic Republic of)
Hanie
۰۰:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام ببخشید مادر من 40سالشه
موقعی که اب یا هرمایعاتی میخوره خیلی سرفه های شدید وخشک میکنه وشبا موقع خواب هم خیلی سرفه میکنه
میشه بگید مشکلش چیه؟
ممنونم
Kuwait
مهديه
۰۲:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام و خسته نباشيد... حدود سه هفته سرفه هاي شديد با خلط هاي خيلي زياد دارم كه در اخر سرفه هام بالا ميارم و تنگي نفس ميگيرم . گلو درد هم هستم . رفتم دكتر چك كرد و گفت الرژي فصلي با كمي قرص و دارو برام تجويز كرد... خوب نشدم بهتر از قبل هستم ولي كامل خوب نشدم .... ميشه بخاطر تيروييد باشه؟ نظرتون چيه
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۱:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام.من این3ماهه سرفه دارم البته حس میکنم چیزی توگلوم گیرکرده بیشتروقتی غذامیخورم یاگرسنم میشه سرفه هام بیشترمیشه رفتم دکتراسپری برام نوشت اماهیچ تاثیری نداره خواهشاراهنمایی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
شهرام آلاشی
۱۱:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
دخترم چهارده سالشه و الان حدود یک ماه است سرفه های شدید دارد طوری که حالش بهم خورده استفراغ میکند دکتر بردم و انواع شربتهای گیاهی و شرکتی را مصرف کرده اما بدتر شده تو را خدا بهم بگید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سولماز .گ
۰۴:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام من حدود ۲۴روزه سرما خوردم و سرفه میکنم هر هفته هم دکتر میرم گفته حساسیت فصلی است چقدر طول میکشد تا خوب بشم معمولا شب ها زیاد سرفه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من حساسیت فصلی داشتم(آبریزش و عطسه در فصل پاییز)
هر شش ماه حجامت کردم و دیگه مبتلا نشدم خداروشکر
ان شاء الله خداوند همه مون رو شِفا دهند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام ..خسته نباشیدمن چندسالی هست که سرفه شدیدی دارم دکتر هم رفتم اما اثری نداشت وقتی سرفه می گیرم یه طورمیانگین ده تا بیست دقیقه میکشد بعدآن سردرد شدیدی به سراغم می آیدکلافه ام کرده لطفا رهنمایه ام کنیدتوروبه خدا کمکم کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام من خانم ۳۲ساله هستم اول سرماخردم بعد سرفه گرفتم الان ۴ هفته هستم سرفه دارم چه دره ممکنه باشه
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۴:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
من یک سال هست سرفه میکنم طوری که سردرد میگیرم سرفه های طولانی کشیده یعنی با یه سرفه نفسم بند میاد اینقدر کشیده و طولانی هست چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
هیراد
۱۸:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده قریب چند سال است که سرفه خشک دارم هنگام نفس کشیدن یا حرف زدن یعنی وقت‌ها وارد حلق میشه سرفه میکنم شبیه وقتی هست که آب توی گلو گیر میکند هستم

پاییز و زمستان سال ۹۷ شدید شدید شده بود طوری که سردرد هم میگرفتم و الان هم دارم

پزشکان مختلفی رفتم
فوق تخصص ریه از اهواز گفتند که آسم دارم
دکتر قلب گفتن مشکل قلبی دارم

دکتر گوارش گفتن برگشت اسید معده است
دکتر گوس حلق بینی گفتن سرماخوردگی و عفونت است

دکتر طب سنتی گفتن عفونت معده است

این دکترا فقط به درخواست خود پزشکان فوق الذکر رفتم پیششون که نظرشون رو بدونن

سی تی اسکن و ...هم گرفتم البته بجز اسپیرومتری

دکتر سنتی که این سه ماهه از برنامه غذایی بهم داده بود تاثیری آنچنانی نداشت اما باعث شد سردرد روزانه ام یک ماهی خوب بشم البته امروز بخاطر بیخوابی سردرد دارم و مدت یک ماه تا قبل ابن سردرد خوب شده بودم
سردرگم بخاطر ضرب دیدگی است که از اون موقع یعنی سال ۹۳ بطور مزمن سردرد شدید دارم بقول دکتر میگرن بروز کرده موقعی ماشین سواری هم حالت سرگیجه و تهوع دارم
این یک هفته ای است که دیگه قید دکتر رفتن رو زدم

سرفه ام هم سال ۹۲ شروع شد
و سال ۹۷ شدید شدید شدید شد که گاهی اوقات بالا میدارم

اگر بخواهم یک خط جمله بخوانم بیش از ده تا سرفه میکنم چون هوا که میره توی گلویم تحریک میشه و سرفه ام میگیره

بهمن ۹۷ بطور ۸۰ صدایم خفه شد بعد از اون‌موقع صدایم خوب شد

از فروردین ۹۸ هم به بعد از خواب که بیدار میشم گوش سمت چپم کاملا کر میشه و بعد از سه چهار ساعت به حالت عادی بر میگرده

بخاطر ورزش های سنگین رزمی از سالن۳ به بعد دچار دیسک شدید و پا درد مداوم هستم (کف پای چپ درد مداوم)

وقتی یک جا زیاد بدون تحرک بنشینم زیر سینه سمت راستم و گاهی اوقات سمت چپم هم گرفته میشه و درد شدیدی میگیره این یک سالی هست اینطور شدم



متشکرم از پاسخ خوب و بجای شما

بنده آقا و ۳۴ ساله و متاهل هستم و طبع گرم دارم

آیا به بیماری بدی مبتلا شدم؟
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۰:۲۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام من يك ماه پيش سرما خوردم خيلي زود خوب شدم ولي از اون موقع سرفه هاي خشك شديد ميزنم هي وقت حساسيت به فصل يا غذاي خاصي هم نداشتم اهل دود هم نيستم ٣٢ ساالم هست لطفا راهنمايي كنيد كه چه كار كنم
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۳:۳۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
بیشتر سرفه ها ممکنه عصبی و دسترسی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ارغوان
۱۹:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام خداقوت من پنج شش ساله هم زمستاون هم تابستون فقط سرفه خشک دارم واصلاخوب نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام
منم چند سال دچار آلرژی تنفسی شدم و به محض کوچکترین سرماخوردگی تا مدت ها سرفه میکنم اول هم دچار التهاب گلو میشم و باید دگزامتازون بزنم تا التهاب خوب بشه و بعدش ریه هام عفونت میکنه و تا چند وقت سرفه می کنم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سللم من یکسال هست که سرفه می کنم لطفا یک راه حل بدید ممنون میشم هرچی دکرم میرم فایده ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
صادق یزدی
۰۶:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
من دوساله بیش سرما خوردم واز اون زمان دارم سرفه میکنم دکتر هم رفتم ولی خوب نشده بگید چیکار کنم خیلی ناراحت هستم لطفا راهنما ی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۴:۵۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
سلام و درود
من دارم خوب میشم از وقتی روش جدید شروع کردم سرفه هام کم شده اگه درمانم جواب داد روش درمان در همین سایت قرار میدم همه استفاده کنن.
Iran (Islamic Republic of)
صادق یزدی
۰۶:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
من دوساله بیش سرما خوردم واز اون زمان دارم سرفه میکنم دکتر هم رفتم ولی خوب نشده بگید چیکار کنم خیلی ناراحت هستم لطفا راهنما ی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۶:۰۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
سلامو وقتتون بخیر
منم دوساله همیشه سرفه میکنم هرچی هم دکتر رفتم هیچ فایده نداشته کسی راه حلش میدونه ؟ تورو خدا بگین
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
منم اینطور شده بودم مخصوصا فصل سرد سعی کنید یه مدت بیرون خونه همیشه از ماسک یا چیزی استفاده کنید که هوای سرد به هیچ عنوان نره داخل ریه خونه رو هم یکم گرم تر کنین وقتی خوب شد خیلی مراقبت کنین از سرما تا برنگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
ان شاء الله سلامتی
به طب سنتی هم مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
Nik
۲۲:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام ببخشین من هر چند ماه یکبار حتی تابستان سرما میخورم و بعد از سرماخوردگی سرفه زیاد همراه با خلط دارم و سرم خیلی درد میکنه .بخصوص زمانی که پیاده روی میکنم.بنظر شما چه کاری باید انجام بدم و به چه پزشکی مراجعه کنم.
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام...من ۶ ماه پیش سرما خوردم...وریههم عفونت کرد ودو روز تو بیمارستان بستری شدم...وبعد ۶ ما هنوز سرفه هام خوب نشده...وبا قرص سیتریزن کمی بهتر میشم...ممنون میشم راهنمایی کنید
Afghanistan
مسکا
۲۱:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام من سال ها است که سرفه میکنم لیکن این سرفه همیشه نمیباشه هنگامیکه چیزی سرد زیاد را بخورم وهمچنان من تکلیف گلون هم دارم لیکن من را بعضی داکتر میگوید که الرژی است من هیچ نمیفهمم که آیا الرژی است یا نه ؟؟ زیاد خارش گلو دارم سرفه ریزش هم میکنم گلو درد هم میشوم
Germany
مهینmahinreza9321@gmail.com
۱۵:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
شوهرم مرتب سرما میخورد ازالان که17شهریور است زیر لباس گرم کن می پوشد وچند مدتی است که شدید سرفه میکند دکتر خیلی رفتیم چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
برادر من، خواهر من،
اصلا چرا چیز سرد می خوردید
نوشیدنی رو با دمای مناسب میل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ز
۰۰:۳۴ ۲۵ تير ۱۳۹۷
سلام من حدود یک ماه میشه سرفه میکنم ولی نمیدونم چمه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۷
بیماری سل
Iran (Islamic Republic of)
اسلام کریمی
۱۳:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
من تمام روزها سرفه میکنم سرفه خوشک باید چه بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۳ تير ۱۳۹۷
۲۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۰ ۰۵ تير ۱۳۹۷
من حدود ۲ سال پیش محل کارمو عوض کردم،فروشگام لب جادست و گرد غبار زیاد داخل میاد تا جایی که یکی از کولرهایی رو که زیاد ازش استفاده میکنم بعد ۸ ماه که اومدن برای سرویس کلی گرد و غبار روی فیلتراش نشسته بود،میز کارم هم نزدیک این کولره و من همیشه روبروی همین کولر مینشستم،از حدود یکسال ونیم پیش سرفه هام شروع شد یه مدت خیلی شدید شد،تو اون تایم قرص ضدحساسیت که میخوردم یه چند ساعتی سرفم قطع میشد و دوباره سرفه میکردم،بعداز اینکه اومدن کولرهارو سرویس کردن و فیلتراشونو تمیز کردن سرفه هام خیلی خیلی کم شد الانم روزی یکی دوتا سرفه میکنم البته به دود سیگار حساسم و وقتی در معرضش قرار میگیرم سرفم میگیره،کوچک که بودم آسم خفیف داشتم،در معرض گرد و غبار هم سرفم میگیره میخواستم بدونم علت سرفه هام چی میتونه باشه،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۰۱:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
علتش همون گرد و خاکه چون مامان منم همینطور بود یعنی ازشدت سرفه یبار نزدیک بود چشاش بیرون بزنه از بس بلند بلند سرفه میکرد ما بنایی داشتیم و خونمون پر از گرد و خاک بود و حتی جایی ک میخوابیدیم هم خاک داشت بعد ک تمیز کردیم سرفه ش کمتر و خوب شد به خاک حساسیت پیدا کرده بود سعی کنین همیشه کولرتونو تمیز نگه دارین و عوامل گرد و خاکو ازبین ببرین
Iran (Islamic Republic of)
سمیه ملک محمدی از گلسفید
۲۳:۳۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام به بینندگان منم حدود دو ماهه سرفه میزنم پارسالم حدود هشت ماه سرفه زدم دکتر م رفتم فایده ای نداشت به نظر من بهش نباید فکر کرد خودش خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۵:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام پسره من سه ماهه سرفه خشک و مرطوب دراه
چه باید کرد
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مدینه
۲۳:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشی ببخشید من همیشه تو دوران زندگیم سرفه میکنم سرفه ها خشک صبح از خواب که بلند میشم که بر اثر سرفه های زیادی حالت تهوع بهم دست میده که چیزی شبیه ترشح هات سفید وزرد رنگ بالا میارم تا ی ذره اروم بشم من حس میکنم معدم اسید ترشح میکند وبه پزشک مراجعه کردم یکی پزشک ها گفت بخاطر معده ات شاید باشه ویک دیگ پزشک گفته بخاطر حساسیت فصلی داشته باشی وهیچ کاریش نمیشه کرد تا خودت خوب بشی چون من اگ بو خاک یا هرچی دیگه حس کنم شروع میکنم ب سرفه کردند اصلا نمیتونم زیاد پیاده رویی کنم سرفه کردنم شروع میشه از نظرتون من باید چیکار کنم چون به دوتا پزشک مراجعه کردم نتونستن برام کاریی کنید واقعااز سرفه کردن زیادی خسته شدم و خ دل درد زیادی گرفتم ممنون میشم بهم بگیند چیکار کنم بهتر بشم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
طب سنتی رو هم امتحان کنید تحت نظر متخصصش
البته این یه پیشنهاده
ببینید به نظرم شاید توی بحث درمان یک بیماری نیاز باشه کل سبک زندگی یک فرد تغیر کنه و سبک سالم تری رو برای زندگی اش انتخاب کنه
از خورد و خوراک بگیر تا زمان خواب حتی جنس لباس
برای همه این ها باید متخصصش اشاره کرد
اما به نظرم در وهله اول خوبه که هر انسانی از یکسری خوردنی ها کلا چشم بپوشه
امثال سوسیس کالباس نوشابه نوشیدنی های خیلی سرد، سس های کارخونه ای
Iran (Islamic Republic of)
مدینه
۲۳:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشی ببخشید من همیشه تو دوران زندگیم سرفه میکنم سرفه ها خشک صبح از خواب که بلند میشم که بر اثر سرفه های زیادی حالت تهوع بهم دست میده که چیزی شبیه ترشح هات سفید وزرد رنگ بالا میارم تا ی ذره اروم بشم من حس میکنم معدم اسید ترشح میکند وبه پزشک مراجعه کردم یکی پزشک ها گفت بخاطر معده ات شاید باشه ویک دیگ پزشک گفته بخاطر حساسیت فصلی داشته باشی وهیچ کاریش نمیشه کرد تا خودت خوب بشی چون من اگ بو خاک یا هرچی دیگه حس کنم شروع میکنم ب سرفه کردند اصلا نمیتونم زیاد پیاده رویی کنم سرفه کردنم شروع میشه از نظرتون من باید چیکار کنم چون به دوتا پزشک مراجعه کردم نتونستن برام کاریی کنید واقعااز سرفه کردن زیادی خسته شدم و خ دل درد زیادی گرفتم ممنون میشم بهم بگیند چیکار کنم بهتر بشم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۲:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من قیلیان زیاد میکشیدم و حالا ترک کردم و بسیارر سرفه میکنم با درد سینه لطفن راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد وزیری
۲۳:۳۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
ممنون از برنامه مفیدتان.
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۰:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر
ببخشید من یه پسر 10ساله ویه پسر 5ساله دارم پسر بزرگم الان حدودا دوماه هست سرفه های خش دار همراه با دفع خلط داره کلی هم خشک کننده خورده ولی تاثیری نداشته هنوز ادامه داره پسر کوچکم حدودا چهرهفته هست همین علائم رو داره خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید بسیار سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۷:۳۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مادرم10ساله سرفه خشک داره پیش خیلی دکترابردیمش قرص کدارو واسپره دادن ومصرف کردولی جوابی ندادن توروخدابهم بگین چیکارکنم خیلی توفکرمادرم هستم*ساکن شهرستان بهبهان هستم
خواهشآبخاطرخدابهم کمک کنید* ممنونم*
Germany
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۹ دی ۱۳۹۷
سلام خوبید یه دستگاه بخور بگیرید همیشه تو خونش باشه فیرینی و حریره بادوم هم زیاد بخوره تا سینش نرم بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
سلام مادرم10ساله سرفه خشک حساسیتی4فصل داره پیش خیلی دکترابردیمش وقرص ودارو واسپره دادن ومصرف کردولی جوابی ندادن لطفااگه کسی تجربه یاپیشنهادی داره راهنماییم کنه چون خیلی توفکرشم
ازتون خواهش میکنم به مادرم کمک کنید ازتون ممنون میشم ویه عمردعاتون میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
خداقوت، توکل تون بر خدا باشد و تلاش کنید
من حساسیت آبریزش بینی و عطسه داشتم، حجامت که کردم تقریبا رفع شد
طب سنتی هم خواستید مراجعه بکنید البته تحت نظر متخصصش
البته این یه پیشنهاده
Iran (Islamic Republic of)
خسرو امینی
۱۹:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام . کادر پزشکی هستم تاکنون بسیاری ازسرفه ها را درمان کرده ام
Iran (Islamic Republic of)
سها
۲۳:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
هر روز بعد از ظهر ساعت 4به بعد هر یک ساعت یک لیوان از نوشیدنی که میگم بهشون بدید.
در یک فلاکس مقدار نصف لیمو عمانی سیاه بیندازید و بعد هم اندازه 5لیوان آب جوش بریزید.تا ساعت 9شب هر ساعت یک لیوان بخورید.
انشاء الله که خوب میشن.
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۲۳:۵۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۷
سلام منم مشکل سرفه دارم از فردا عصر تجویز لیموعمانی رو شروع میکنم انشاألله اگه اثر کرد هم دعاگوتون هستم وهم به دیگران هم تجویز میکنم فقط اسمتون رو بگین که با نام خودتون تجویز بشه سپاس گذارم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۳:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
سلام مادرم حدود 15ساله سرفه داره .وقتی میخواد حرف بزنه سرفه میکنه وموقع خواب بد تر میشه.سرفه خشک به همراه چرک سفید چسبنده.چند ماهی خوب میشه دوباره سرفه شروع میشه همه نوع دارو آمپول استفاده کرده بهمراه اسپری .عکس از ریه گرفت گفت مشکل نداره.فشار خون هم داره قرص لوزارتان50 صبح وشب میخوره.خواهشنأ بگید چکار کنم خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۰۱:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
سلام
مامانم قبلا ی قرص میخورد شبا که بعدش میخواس بخواب خیلی سرفه میکرد و براس اب میبوردم
الان دیگ ب اون شدت نیست.تو خواب و قبل خوابم نی
سرفه های نسبتا خشک داره که تو خواب و بیداری گاهی هست

در روز ی بار یا نهایتا دوبار
خلط و خس خس و تنگی نفس و چیزیم نداره
حدود 5.6 که سرفه میکنم
مشکلش چه
Germany
مهین
۱۵:۵۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
شوهرم سرفه های شدید میکند دکترزیاد
رفتیم فایده ای نکرد چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۰۱:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
سلام
مامانم قبلا ی قرص میخورد شبا که بعدش میخواس بخواب خیلی سرفه میکرد و براس اب میبوردم
الان دیگ ب اون شدت نیست.تو خواب و قبل خوابم نی
سرفه های نسبتا خشک داره که تو خواب و بیداری گاهی هست

در روز ی بار یا نهایتا دوبار
خلط و خس خس و تنگی نفس و چیزیم نداره
حدود 5.6 که سرفه میکنم
مشکلش چه
Germany
مهسا
۱۲:۰۶ ۰۴ دی ۱۳۹۶
سلام روز بخیر
26 سال سن دارم و 4 سال است سرفه های دائمی همراه با خلط های اندک شیشه ای رنگ دارم . به متخصصان مختلف مراجعه کرده و آزمایشات متفاوت انجام داده ام اما بیماری ام درمان نشده . یک سال هم هست که بعد از خوردن هر چیز احساس سوزش و ترش کردن در ناحیه گلو رو دارم (صدای غل غل نامحسوس) دکتر گوارش هم چند روز پیش مراجعه کردم برایم آندوسکوپی ننوشت و گفت مشکل از ریه است با اینکه من رادیولوژی و پاتوبیولوژی ( تست های ریه ) را انجام داده ام و مشکلی نبوده .
لطفاً بنده را راهنمایی بفرمائید .سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
خواستید طب سنتی هم مراجعه بکنید البته تحت نظر متخصصش
این یه پیشنهاده و تصمیم با شماست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۲۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
درود به شرفت دکتر جان حرفایی که زدی کاملا صحیحه.پارسال من همینطور سرفه های مکرر داشتم پیش ی فوق تخصص ریه در کرمانشاه رفتم پس از عکسبرداری از سینوسها متوجه شد که سینوزیت هم ندارم و مشخص شد علتش حساسیت فصلی هست.
Iran (Islamic Republic of)
هانا
۱۴:۲۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید.پسرم ۹ ماهشه ک ۱۰روز بخاطر اسهالش در بیمارستان بستری بود الان بعد ۵ روز ی سرفه خشک میکنه لطفا بهم بگین مشکلش چیه ممنون میشم.
Italy
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
برای سرفه های طولانی مدت راه درمان چیست؟
Italy
عزیزنیسی اصل
۲۱:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
سلام ببخشید من هرسال به مدت دو ماه از اول برج هشت تااخر برج نه سرفه میکنم نمیدونم مشکلم چی شده نزدیک سه سال اینطور شدم اگه هم سرفه میکنم خلط بوی زنگ اهن میده .بخصوص شب که میخوام بخوابم نفسم تنگ میشد.لطف کنید اگه نظری داری بفرستی کمکم کنید خسته شدم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
جایی برو که برج 8 و 9 نداشته باشه.یعنی وقتی اونجا پاییزه جایی برو که اونجا بهار باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی رشیدنیا
۱۶:۰۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
سلام... دخترم هفت سالشه، حدود پنج ماهه سرفه های مختلف (خلط دار و خشک) داره... از مطب فوق تخصص گرفته تا بقیه الله از اونجا هم تا مرکز طبی کودکان دکتر قریب بردیم... متاسفانه به هر دکتری میگم پنج ماهه سرفه داره بازم برمیداره داروهای تکراری مینویسه..شب و روز نداریم بخدا... این از دخترم... متاسفانه از طرفی هم خودم دوسال پیش سرمایی خوردم که منجر به سرفه های شدیدتر از شدید شد، بطوریکه بجای نفس سرف میکردم.. حدود یه ماه و نیم طول کشید.. خلاصه از اون زمان تا الان با کوچیکترین سرما خوردگی به همون حالت دچار میشم.. بطوریکه کلی قفسه سینم با پشتم میخواد بترکه... تورخدا کمک کنید.. این درست نیست که ماها نمیتونیم به یه دکتر درست و حسابی که واقعا دقه دقه اش درد مردم باشه حرف بزنیم..به داد مردم برسیم... ممنونم از مطالب این سایت و دکتر توکل بزرگوار..
Iran (Islamic Republic of)
سیران نجاری
۰۱:۳۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
باسلام من حدود یک هفته است که سرفه ی شدیدی دارم لطفا راهمایی کنید
Germany
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید
اصل مطلب : دخترم 4سال و نیم هست و به مدت 7 ماهه که مدام سرفه میکنه و گه گاهی بعد سرفه دچار استفراغ میشه تا الان پزشکی نمونده که نبریم ، از استفاده انواع دارو های مخصوص الرژی گرفته تا انتی بیوتیک و عکس از ریه و ازمایش سل و پرنوکوسکوپی در تهران انجام دادیم ، دخترم حدود یک ساله که فقط نیم کیلو رشد کرده و الان 15 کیلو هست ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
خوب میشی
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۲۱:۱۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
سلام
من دو سال پیش سرما خوردم الان بهد از دوسال همچنان سرفه های خشک میکنم. اگر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرم بسیار تشدید میشه.دکترم رفتم و تست گرفت گفتن تبدیل به اسم شده و اسپری داد و گفت خوب میشه ولی همچنان این سرفه های خشک ادامه دارد. لطفا راهنمایی کنید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
سلام من خانم۴۳ سالم هست وبیشتر از یکسال هست سرفه میکنم بعضی وقتها کمتر میشه وبعضی مواقع شدید تر میشه باخوردن هرچیزی حتی چایی تلخ سرفه میکنم .نزد متخصصین زیادی رفتم ازمایش از ریه وعکس از سینوسهام ومشکلی نبوده ولی اسید معدم زیاده ودارو استفاده میکنم ولی سرفه ام کم نشده از باد سرد وعطرهاهم سرفه میکنم تمام قفسه سینه ام درد میکنه احساس میکنم تمام گلوم زخم شده وبی اختیاری ادرار پیدا کردم.شبها به سختی میتونم بخوابم دیگه تحملم تمام شده تورو خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
سلام من تقریبا از سال ۱۳۸۱ تا الان در فصل پاییز و زمستان سرفه های مداوم دارم و دو سال به هرمزگان رفتم خوب شدم الان دوباره به محل سکونتم که استان اصفهان میباشد برگشتم دوباره سرفه هایم شروع شده است لطفا نظرتون رو بفرمائد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
برو هرمزگان
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۰۶:۴۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
سلام ببخشید من سرما که میخورم سرفش به مدت خیلی طولانی باقی میمونه مخصوصا موقع خوابیدن خیلی سرفم میگیره نمیدونم چه کنم
۱۲