دولت مکزیک اعلام کرد ادعای دونالد ترامپ درباره اخذ هزینه ساخت دیوار مرزی از این کشور «شرم‌آور» است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دولت مکزیک اعلام کرد ادعای دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، درباره اخذ هزینه ساخت دیوار مرزی از این کشور «شرم‌آور» است.

مکزیک: ادعاهای ترامپ شرم آور است/ یک سنت هم برای ساخت دیوار مرزی پرداخت نمی‌کنیم

ادواردو سانچز، سخنگوی دولت مکزیک، بعد از سفر روز چهارشنبه ترامپ به این کشور گفت: «پیشنهاد ساخت این دیوار و باور به اینکه مکزیک پول ساخت آن را پرداخت می‌کند، شرم‌آور است.»

سانچز در مصاحبه با رسانه‌های محلی خاطر نشان کرد مکزیک برای «ساخت دیواری که آنها (امریکا) در آن سوی مرز می‌خواهند بسازند حتی یک سِنت هم» پرداخت نخواهد کرد.

ترامپ در روزهای آغازین فعالیت‌های انتخاباتی خود تهدید کرده بود قراردادهای بازرگانی با مکزیک را پاره و همسایه جنوبی خود را به پرداخت هزینه ساخت این دیوار مجبور می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه از مرز مکزیک متجاوزان جنسی و قاچاقچیان مواد مخدر به امریکا می‌آیند، خشم مردم مکزیک را برانگیخته بود.

نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در نشست خبری مشترک با انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، اعلام کرد در گفتگوهای دو طرف درباره اینکه چه کسی هزینه ساخت این دیوار را پرداخت می‌کند، صحبتی به میان نیامد.

با وجود این، پنا نیتو خاطر نشان کرد در گفتگو با ترامپ «به صراحت» اعلام کرده که مکزیک هزینه‌ای برای این دیوار نمی‌پردازد.

این در حالیست که ترامپ در جمع حامیان خود در ایالت آریزونا تاکید کرد مکزیک «100 درصد» هزینه‌های ساخت دیوار را پرداخت خواهد کرد.

رئیس جمهور مکزیک پنج‌شنبه در مطلبی در روزنامه «اِل یونیورسال» با عنوان «چرا با دونالد ترامپ ملاقات کردم؟» افزود پیشنهادهای این امریکایی را تهدیدی علیه مکزیک می‌داند.

پنا نیتو ادامه داد: «من به صراحت اعلام کرده‌ام ما در مکزیک به خاطر اظهارنظرهای ترامپ درباره مکزیکی‌ها احساس زجر و ناراحتی می‌کنیم.»

وی افزود: «ترامپ در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود به خاطر تصویری تحریف شده از مکزیک و مردم آن، با ما همانند شریک یا هم‌پیمان رفتار نمی‌کند.»

رئیس جمهور مکزیک در این دیدار به ترامپ گفت همکاری‌های آتی میان دو کشور باید براساس احترام متقابل باشد.

پنا نیتو خاطر نشان کرد: «واکنش ترامپ (در این باره) مثبت بود.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار