سامانه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد ارس راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان در سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای گمرک دیجیتالی در گمرکات استان گفت: گمرک دیجیتالی از قاچاق کالا در گمرکات پیشگیری خواهد کرد.

رضا مسعودی‌فر افزود: با ادامه ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند جدید و یا فعال‌سازی و اجرای سامانه‌ها می‌توان از قاچاق کالا پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه ریشه تمام مفاسد در عدم شفافیت است گفت: با معیار قرار دادن شفاف‌سازی توسط دستگاه‌های اجرایی، از بسیاری جرایم و مفاسد پیشگیری خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد نحوه تعامل و تبادل اطلاعات بین اداره کل گمرکات استان، سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و پلیس آگاهی استان ظرف 10 روز معین و عملیاتی شود.

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برای تکمیل سامانه کالای همراه مسافری حداکثر ظرف یک ماه اقدام کند.

کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان آذربایجان‌شرقی منطقه آزاد ارس را موظف کرد تا یک ماه آینده سامانه کالای همراه مسافر را تکمیل و در 10 روز تعامل و تبادلات اطلاعات خود را با گمرکات و پلیس عملیاتی کند.

پیگیری مصوبات قبلی، ارائه گزارش توسط گمرک و دانشگاه علوم پزشکی در مورد تدابیر و اقدامات پیشگیرانه قاچاق کالا، گزارش اداره کل اطلاعات استان در مورد قاچاق سازمان یافته در استان و طرح گزارش بازدید از منطقه آزاد ارس، از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

الزام دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به پاسخگویی به استعلامات در مدت زمان قانونی و  استمرار و تقویت اقدامات مناسب سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و گمرک جلفا و رفع نواقص موجود برای پیشگیری از قاچاق کالا از دیگر مصوبات سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری آذربایجان‌شرقی بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.