جبارزاده مدیر شبکه شاهین دژ از اجرای طرح تربیت سفیران سلامت در ادارات و سازمانها خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جبارزاده مدیرشبکه شاهین دژ گفت: در راستای اجرای برنامه های خود مراقبتی و ارتقای سلامت و آگاهی عموم مردم با اجرای این طرح می توانیم در بسیاری از بیماریهای غیر واگیر موفق عمل کنیم.

وی دسترسی عادلانه ، با کیفیت و مناسب به خدمات بهداشت و درمان را حق مردم دانست و افزود: در این زمینه نظام ارائه خدمات سلامت در حوزه‌ پیشگیری‌های اولیه، ارتقای سلامت، خدمات توانبخشی و مراقبت‌های تسکینی و در کنار آن درمان، خدمات ارزنده‌ای را انجام داده است. و هم چنین عملیاتی کردن برنامه‌های ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی و تقویت و نهادینه‌سازی همکاری‌های بین‌بخشی در سطوح ملی از اصلی ترین محور این برنامه‌ها هستند و در مرحله نخست . کارکنان ادارات ، سازمانها ، دانش‌آموزان و دانشجویان می باشند که میتوان با خود مراقبتی به معقوله سلامتی دست یافت.

جبارزاده تربیت سفیران سلامت را از جمله راهکارهای برگزیده برای ارتقای سلامت جامعه و اجرای برنامه‌های این بخش بیان کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن شروع فعالیت مدارس با همکاری و تعامل آموزش و پرورش شما سفیران سلامت باید خود را برای حمایت از مردم و دانش آموزان جهت کسب اطلاعات برای افزایش سطح سلامت و سالم سازی محیط زندگی آماده نمایید.

در ادامه جلسه ریحانه محمدزاده کارشناس آموزش بهداشت مرکز بهداشت به مزایای تریبت سفیران سلامت اشاره و اظهار نمود : هدف نخست برای سفیران سلامت این است که از نظر جسمی، در سلامت باشند و این نکات را برای حفظ سلامتی به اطرافیان خود منتقل کنند. وی ایمنی غذا و مبارزه با دخانیات را از جمله برنامه‌های مورد نیاز در طرح ارتقای سلامت برای مدارس برشمرد و بیان کرد: لازم است تا روابط میان مردم و متخصصان نظام سلامت از بهورز تا فوق تخصص گسترش یابد تا خود مراقبتی را در جامعه ترویج نماییم.

محمدزاده در ادامه افزود: کارکنان ادارات و دانش‌آموزان نیز باید تحرک داشته و روزانه حداقل یک ساعت ورزش کنند و از نظر روانی، باید سالم، با نشاط به دور از افسردگی، اضطراب و استرس به زندگی ادامه دهند تا سلامتی را در خود حس نمایند.

وی با بیان اینکه همه این نکات را سفیران سلامت آموزش می‌بینند و به دیگران آموزش می‌دهند، گفت: سفیران سلامت مروج سلامت دربین مردم هستند البته تفکر، تدبیر و ادراک در این میان لازم است. قدرت تفکر را آموزش و پرورش، رشد می‌دهند و مروجین سلامت نیز با انتقال اطلاعات ، فرهنگ سازی و الگو سازی بخصوص در بحث تغذیه مناسب و تحرکات سالم فعالیت می نمایند .

محمدزاده در ادامه به پیشرفت های سریع بیماریهای غیر واگیر اشاره و افزود : با روابط صحیح بین سفیران سلامت که عضوی از افراد جامعه می باشند و به صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال آموخته های حوزه بهداشت را دارندو با ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم بخصوص در بین کودکان می توانیم در ارتقای سلامت و خود مراقبتی موفق باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.