FATF باید در مجلس واکاوی شوددبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بهترین راه حل برای پیوستن به FATF این است که به مجلس شورای اسلامی برود و ضمن واکاوی به صورتی به آن بپیوندیم که منافعمان نیز حفظ شود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا باهنر در نشست خبری ماهانه جامعه اسلامی مهندسین پیرامون پیوستن کشورمان به FATF اظهار داشت: موضوع FATF مقوله‌ای است که ده‌ها سال در  کشورمان بر روی آن بحث شد و مجامع بین‌المللی خواستار پیوستن ایران به این کنوانسیون بودند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه در مجلس هفتم و نهم در مورد پیوستن کشورمان به FATF بحث و بررسی شد، ادامه داد: ما در جهان به خیلی از مجامع بین‌المللی پیوسته‌ایم و باید از فرصت‌های آن به خوبی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از کوچکترین فرصت‌ها استفاده کنیم و بزرگترین تهدیدها را دفع کنیم، گفت: در اینجا مهم دیپلماسی و مدیریت اجرایی کشور است که بتواند به خوبی تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

باهنر با بیان اینکه حضور در هر یک از مجامع بین‌المللی ویژگی‌های خاص خود را دارد بیان داشت: در اینجا می‌توان به عضویت ما در سازمان ملل اشاره کرد اما خیلی از مصوبات آن را قبول نداریم.

باهنر با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی نباید منتج به خروج کشورمان از مجامع بین‌المللی شود، اظهار داشت: ما باید با مدیریت استراتژیک‌مان ضعف‌ها را کاهش دهیم و FATF نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در خصوص FATF بهترین راه حل این است که این معاهده به مجلس شورای اسلامی برود و ضمن واکاوی به صورتی به آن بپیوندیم که منافعمان نیز حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید پیوستن به این معاهده را به بهانه عدم شفافیت آن به تأخیر بیاندازیم، تصریح کرد: لازم است در این باره مجلس شورای اسلامی و مراکز مستقل بحث‌ها و بررسی‌های لازم را انجام دهند و منافع ملی در اولویت باشد. 

** فاجعه منا لکه ننگی بر جنایات متعدد آل سعود است

باهنر با اشاره به در پیش بودن سالگرد فاجعه منا متذکر شد: فاجعه منا لکه ننگی بر جنایات متعدد آل سعود است که یک زمانی افتخارش خادمی حرمین شریفین بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: رژیم آل سعود امروز دست در دست دشمن‌ترین دشمنان اسلام و بشریت یعنی رژیم صهیونیستی مسئولیت جنگ‌های نیابتی استکبار و صهیونیست‌ها را در منطقه برعهده گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رژیم آل سعود امروز دلارها و نیروهای انسانی‌اش را برای کشتار مسلمانان به کار گرفته است، تصریح کرد: امروز پنجه‌های خونین آل سعود در تمام خاورمیانه پهن شده است.

**هنوز عمدی بودن فاجعه منا را منتفی نمی‌دانیم

باهنر با بیان اینکه رژیم آل سعود با پررویی تمام مسئولیت فاجعه منا و دیگر جنایاتش را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: جهان اسلام باید یک گروه حقیقت‌یاب تشکیل دهد و ریشه‌های جنایت منا را که هنوز عمدی بودن آن را منتفی نمی‌دانیم پیدا کند. فاجعه منا کلیدی است که برای جنایت‌های بعدی آل سعود زده شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر حجت‌الاسلام مصباحی مقدم که گفته قصد مشورت با آیت‌الله مصباح یزدی را برای انتخابات سال آینده نداریم، اظهار داشت: ما در رابطه با همگرایی جبهه اصولگرایان به آرای همه نیاز داریم و در گرفتن رأی از هیچ شهروندی بی‌نیاز نیستیم.

باهنر افزود: ما برای رأی گرفتن حتی صندوق‌های سیار را به زندان‌ها می‌بریم و طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر کسی نظام را هم قبول ندارد رأی دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با اظهارنظر حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مبنی بر اینکه چهره‌های قبلی اصولگرا امتحانشان را پس داده‌اند و ما برای انتخابات 96 دنبال چهره‌های جدید هستیم، بیان داشت: برخی چهره‌های شناخته شده که در دوره‌های قبلی شرکت کرده‌اند بازسازی و رأی آوری‌شان سخت است و ما باید میزان رأی آوری آنان را با دیگر کاندیداها مقایسه کنیم.

** ما صالح مقبول را به اصلح نامقبول ترجیح می‌دهیم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: شرط لازم برای ما در حمایت از یک کاندیدا این است که مواضعش مورد قبولمان باشد و بارها نیز گفته‌ام که ما صالح مقبول را به اصلح نامقبول ترجیح می‌دهیم.

باهنر درخصوص صحبت‌های حداد عادل مبنی بر تشکیل شورای اصولگرایان برای انتخابات 96 تأکید کرد: همه ما در تلاشیم که ساختار اصولگرایان ارتقا یابد اما ساختار انتخابات سال 94 کنار نمی‌رود و سعی ما این است که در این ساختار جدید برخی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و نماینده زنان که در سال 94 غایب بودند در این ساختار قرار گیرند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اظهارات اخیر برخی اصلاح طلبان مبنی بر عبور از روحانی و حمایت از ظریف برای انتخابات سال آینده، اظهار داشت: کاملا طبیعی است که اگر اصلاح طلبان به این نتیجه برسند که روحانی در انتخابات 96 رأی نمی‌آورد از وی عبور کنند.

وی با بیان اینکه این مسئله در7- 8 ماه آینده مشخص می شود، ادامه داد: همه کنش‌گران و تحلیلگران سیاسی به دنبال نامزدی هستند که احتمال رأی آوری‌اش از دیگر کاندیداها بیشتر باشد.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در شب انتخابات به دو گزینه احمدی نژاد و روحانی برسیم کدامیک را انتخاب می‌کنید، تصریح کرد: سعی بنده این است که شب انتخابات به اسامی دیگر هم برسم.

**نمره دولت یازدهم در کنترل تورم 20 است 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه دولت روحانی در یک سال آینده برای باقی ماندن در قدرت باید چه اقداماتی انجام دهد، بیان داشت: نمره دولت یازدهم در کنترل تورم 20 است اما در جامعه‌‌ای که با تورم رکودی روبرو است این کار مدبرانه نبود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه دولت یازدهم توانسته است رشد منفی اقتصاد را به صفر و بالاتر برساند، اظهار داشت: بنده بارها گفته‌ام اگر دولت از رکود عبور کرده مردم نیز باید آن را احساس کنند.

** مردم باید بوی رونق را در کشور حس کنند

باهنر تأکید کرد: لازمه آنکه دولت در قدرت باقی بماند این نیست که قطعا تا پایان سال 95 بیکاری در کشور ریشه کن شود اما فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان باید احساس کنند که بوی رونق در فضای کشور پیچیده است چرا که پاشنه آشیل دولت یازدهم مشکلات اقتصادی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه دولت در مسئله برجام نیز نقاط قوت و ضعفی داشت، تصریح کرد: دولت در پسابرجام باید رقبایش را متقاعد کند که همیشه گزینه بازگشت پذیری به قبل برجام نیز روی میز وجود دارد.

** بنده هیچ ملاقاتی با سران فتنه نداشتم

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات اخیرش پیرامون مسئله حصر و پیامی که به سران فتنه داده بود، اظهار داشت: بنده هیچ ملاقاتی بعد از حصر با سران فتنه نداشته‌ام.

باهنر تأکید کرد: پیام‌های بنده از طریق رسانه به آنان انتقال داده شده بود اما در رسانه‌ها بیان شده بود که بنده به صورت حضوری با آنان ملاقات داشته‌ام که این مسئله را تکذیب می‌کنم. 

باهنر در رابطه با ایراد قراردادهای نفتی که اخیرا در مجلس مورد بررسی قرار گرفت، بیان داشت: عدم انعقاد برخی از این قرادادها میلیون‌ها دلار برای کشور ضرر دارد.

**اگر کسی تصور کند نیازی به تقویت بنیه دفاعی نداریم یا نادان است یا خائن

رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه لغو قرارداد کرسنت منجر شد تا میلیاردها دلار ضرر کنیم، اظهار داشت: نمی‌گویم باید چشم بسته قرارداد ببندیم اما باید بدانیم که عدم انعقاد برخی قراردادها به مراتب ضرر و زیان بیشتری برای کشور خواهد داشت.
 
وی پیرامون اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی مبنی بر کاهش بودجه نظامی کشور برای رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی، تصریح کرد: باید در مسائل اقتصاد کلان نسبت‌ها را به صورت متعادل رعایت کنیم و اگر ما می‌توانستیم سالی 20 میلیارد دلار هزینه نظامی کنیم، بسیار مطلوب بود.

وی با بیان اینکه باید درصد سهم هر بخش از کارهای مملکت را از بودجه عمومی مدیریت کنیم، ادامه داد: بعضی اوقات ممکن است این درصدها در بخشی افزایش یافته و در بخشهایی کاهش یابد که باید با همین قوانین مدیریت کلان در کشور داشته باشیم.

باهنر با تأکید بر اینکه  اگر کسی تصور کند امروز دیگر تهدیدی سراغ ما نمی‌آید و نیازی به تقویت بنیه دفاعی نداریم، یا نادان است یا خائن،

 تأکید کرد: با وجود دشمنان و تهدیدهای بسیاری که پیرامون کشور ما است، بیان چنین گفتمان‌هایی غیرعقلایی است.

**فساد مسئله‌ای فراجناحی است

 دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین پیرامون سوالی مبنی بر سکوت اصولگرایان در خصوص اموال واگذار شده شهرداری، تأکید کرد: فساد، فساد است و باید با آن برخورد شود.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از مسائل غیرسیاسی کشور فوراً ترجمه سیاسی می‌شود، اظهارداشت: برخی اصرار دارند همه مسائل کشور را سیاسی بدانند.

باهنر با بیان اینکه فساد قطعا مسئله‌ای فراجناحی است، اظهار داشت: ما در برخورد با مفاسد نباید دیدگاه‌های سیاسی داشته باشیم اما متأسفانه برخی همیشه در آستانه انتخابات تیرهایی در تاریکی رها می‌کنند و مسائل را با یکدیگر خلط می‌کنند. 


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار