نمایش «پرسه‌های موازی»ب ر اساس داستان واقعی روی صحنه تئاتر مولوی می‌رود.

پیام لاریان کارگردان نمایش «پرسه‌های موازی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: این نمایش بر اساس داستان واقعی شکل گرفته که در دهه 80 اتفاق افتاده است. خودکشی دسته جمعی که برای همه ما حیرت آور بود.

وی افزود: در واقع این اثر در دل خود برای تماشاگران هشداری را به همراه دارد که بعنوان یکی از انگیزه‌های انتخاب این موضوع محسوب می‌شود. همچنین تا جایی که امکان داشته از داستان خود افرادی که خودکشی کرده‌اند در دل نمایش استفاده کرده‌ایم.

لاریان در راستای شیوه اجرایی نمایش خود بیان کرد: در واقع داستان در اجرا با یک مهندسی بیچیده جلو می‌رود و یک؛ آئینی بازی مردن به شمار می‌آید. این نمایش به گونه‌ای داستان پردازی شده که مخاطبان وارد ماجرا نمی‌شوند زیرا خود کشی به نوبه خود یک اتفاق نا خوشایند است.

این کارگردان با بیان اینکه این نمایش بعد از هشت سال روی صحنه می‌رود، مطرح کرد: نمایشنامه این اثر سال 85 نوشته شد و تمرین‌های گروه سال 87 شروع شد اما مجوز اجرا ندادند تا به امروز که 8 سال از آن سال می‌گذرد. اما در کشور های دیگر روی صحنه رفته و برای آنها هم یک موضوع تعجب برانگیزی بوده است.

وی عنوان کرد: اگر تلاش‌های پدرم نبود هیچ وقت این نمایشنامه شکل نمی‌گرفت تا بخواهد سرانجام بعد از هشت سال روی صحنه برود اما متاسفانه در بین ما نیست که نظاره گر باشد ولی کتاب و اجرای این نمایش را به او تقدیم می‌کنم.

گفتنی است؛ نمایش «پرسه‌های موازی» از 19 شهریور الی 13 مهر ماه ساعت 20:30 در تالار مولوی روی صحنه می‌رود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار