رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: برای بهبود وضعیت برگزاری آزمون‌های پزشکی، در حال ایجاد بانک سوال جامع هستیم .

محمدحسین پورکاظمی رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری تمام آزمون های پزشکی بر عهده مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت است، فقط در برخی موارد این آزمون ها بر عهده خود قطب ها گذاشته شده است. 

وی گفت: از 2 سال گذشته سعی شده بانکی جامع برای تمامی آزمون‌های پزشکی شکل بگیرد که سوالات آن توسط اساتید دانشگاه های سراسر کشور طراحی می شود ولی هنوز کامل نشده و همچنان در حال تکمیل است. 

رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه در برخی رشته های امسال از سوالات همین بانک استفاده شد، افزود: روند طرح سوالات همیشه اینطور بوده که نزدیک برگزاری هر آزمون از اساتید برای طراحی سوالات دعوت می شود ولی با ایجاد این بانک جامع در وقت صرفه جویی می شود. 

وی ادامه داد: ایجاد چنین بانک سوالات جامعی با سوالات بررسی شده موجب می شود که اشکال در سوالات آزمون ها بسیار کاهش یافته و یا حتی به صفر برسد هرچند که در حال حاضر نیز این اشکالات به معنای واقعی محدود است و بیشتر در سوالات طراحی شده توسط قطب های آموزشی دیده می شود.

به گفته پور کاظمی تکمیل بانک سوالات آزمون‌های پزشکی در تمام رشته ها و مقاطع با جدیت در حال پیگیری است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار