مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمان گفت: برداشت خرما از سطح 392 هکتار نخلستانهای دهستان کشیت بخش گلباف تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ،بيژن افضلي گفت: به طور متوسط از هر هکتار نخلستان 3 تن محصول خرما برداشت و پیش بینی میشود تا پایان فصل برداشت بیش از 1200 تن محصول تولید گردد.

افضلي با بيان اينكه ارقام خرمای موجود در منطقه شامل مضافتی،کروت، عبدالهی، بزمانی، پرکو و قصب می باشد، افزود: از این سطح میزان 100هکتار آن با متوسط عملکرد 5تن واقع در روستای خشتوئیه که خرمای بسیار مرغوب و ارگانیک است که بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی تولید می گردد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان كرمان در رابطه باکشت سیر در منطقه شهداد گفت: كشت اين محصول از نیمه اول شهریور ماه آغاز و تا آخر مهر ماه ادامه داردکه پیش بینی میشود سطح زیر کشت در سال زراعی جدید با 120 هکتار افزایش نسبت به سال زراعی قبل به 400هکتار برسد که این امر در بحث اقتصاد مقاومتی گامی بزرگ در جهت رسیدن به اهداف سازمانی می باشد.

وي افزود: روستاهای کشیت و حرمک بخش گلباف داراي پتانسيل بسيار خوبي جهت پرورش ماهيان گرمابي مي باشد كه اين امر نياز به توسعه و آموزش كشاورزان دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: برداشت ، خرما ، نخلستان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار