هافینگتن پست با بررسی تبلیغات انتخاباتی نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا از سوء‌استفاده ترامپ از شرکت‌های خود برای نقض قوانین پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، بررسی پرونده‌های مالی ستادهای انتخاباتی ایالت فلوریدا نشان داد دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – از شرکت‌های خود برای حمایت مالی بیش از حد قانونی از "چارلی کریست" -- دادستان کل اسبق ایالت فلوریدا -- استفاده کرده است.

در سال 2006، ترامپ از طریق چهار شرکت خود، 2000 دلار به ستاد انتخاباتی چارلی کریست پرداخت کرده است. این در حالی است که در آن سال، حداکثر سطح حمایت مالی قانونی، 500 دلار تعیین شده بود. در آن زمان، ترامپ پرداخت این مبلغ را تکذیب کرده بود. مراجع قانونی نیز آن چهار شرکت را به عنوان بخشی از دارایی‌های ترامپ اعلام نکردند.

این مسئله، تازه‌ترین مثال درباره تلاش ترامپ برای استفاده از ثروت خود به منظور کنار زدن قوانین بوده است. طی چندماه تبلیغات انتخاباتی، ترامپ بارها از حمایت‌های مالی به افراد مختلف برای کسب منافع سخن گفته است. وی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود: "هنگامی که (نامزد‌های انتخاباتی) با من تماس می‌گیرند، من نیز هر مبلغی درخواست کنند پرداخت خواهم کرد. می‌دانید چرا؟ زیرا هنگامی که چند سال بعد من به آن‌ها نیاز داشته باشم، آن‌ها نیز به کمک من خواهند آمد."

ترامپ پیش‌تر نیز مرتکب چنین تخلف‌هایی شده است. در دهه 1980 میلادی، ترامپ اعتراف کرد از شرکت‌های خود برای اهدای ده‌ها هزار دلار به ستاد انتخاباتی رئیس شورای شهر نیویورک استفاده کرده است. در سال 1993 میلادی، کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا، دونالد ترامپ را به دلیل پرداخت کمک‌های مالی بیشتر از سقف تعیین شده، 15 هزار دلار جریمه کرد. هم اکنون نیز در چندین ایالت آمریکا شکایت‌هایی علیه ترامپ تنظیم شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
ريالااجازه! تهمت زدن! چون توامریکا تنهاقانون، قانون پوله، خوب این بدبخت هم که باهمون زبون حرف زده! پس چه سوءاستفاده ای کرده؟
آخرین اخبار