عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشاوره ازدواج بدون کارشناسی راه اندازی شده است/ جوانان را قربانی تصمیمات نادرست نکنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه نفس راه اندازی مشاوره ازدواج کاملا درست است، اما اقدام بدون کارشناسی موجب عدم موفقیت می شود.

مشاوره ازدواج بدون کارشناسی راه اندازی شده است/ جوانان را قربانی تصمیمات نادرست نکنیمعبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با وجود اینکه نفس راه اندازی مشاوره ازدواج کاملا درست است، اما اقدام بدون کارشناسی و احساسی موجب عدم موفقیت و هدر رفت هزینه ها می شود که در این میان جوانان باز هم قربانی تصمیمات حساب نشده می شوند.

وی تصریح کرد: راه اندازی مشاوره ازدواج به صورت رایگان در سراسر کشور امری بسیار پسندیده و تاثیر گذار در کمک به کاهش طلاق خواهد بود، چرا که دانایی توانایی است و آگاهی و مشورت، درآغاز هر کار، درصد خطا و انتخاب غلط را کاهش می دهد، بنابراین تصمیم وزارت ورزش و جوانان برای راه اندازی این مراکز در راستای افزایش ازدواج پایدار صحیح، اما حساب شده نیست.

عزیزی با اشاره به دلایل غیر کارشناسی بودن راه اندازی مراکز مشاوره ادامه داد: در صورتی این مراکز تاثیر گذار و موفق خواهند بود که تمامی نوبت های مشاوره قبل و بعد از ازدواج به صورت رایگان انجام شوند، چرا که در حال حاضر کشور به فرهنگ سازی این طرح برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج نیازمند است و تا زمانی که بودجه ورزش از جوانان جدا و مستقل نشود، اقدام به راه اندازی چنین برنامه ها و تضمین موفقیت در اجرا، امری بعید به نظر می رسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این مراکز در سراسر استان های کشور راه اندازی شود و در نهایت به دلیل کمبود بودجه و مسائل دیگر، نیمه کاره رها شود، نتیجه حاصل از آن صرف هزینه کلان و باقی ماندن مشکلات جوانان به قوت خود خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار