شاعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عدم ارزیابی زیست محیطی در سدسازی‌ها/ بی تدبیری در هزینه‌ کردهای عمرانی بیداد می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عدم ارزیابی‌های زیست محیطی در احداث سدهای کشور موجب تهدید تولیدات و عدم توسعه در بخش کشاورزی شده است.

عدم ارزیابی زیست محیطی در سدسازی‌های کشور/ بی تدبیری در هزینه‌ کردهای عمرانی بیداد می‌کندعلی محمد شاعری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: عدم ارزیابی های زیست محیطی ، احداث بدون مطالعه و عجولانه سد های کشور، موجب تهدید تولیدات و عدم توسعه بخش کشاورزی شده است.

وی تصریح کرد: احداث سد گتوند در استان خوزستان یکی از برنامه های عملیاتی نسنجیده و بدون کارشناسی بود که انباشته شدن میلیون ها تن نمک در پشت این سد، حتی روند کشاورزی را برای ساکنان و بومیان منطقه مختل کرده است.

شاعری ادامه داد: این در حالی است که در ابتدا و قبل از اجرای عملیات عمرانی باید تامین منابع آب پایدار، تحمیل هزینه، فواید و مضرات احداث و امکان سنجی دقیق ساختمان و سازه های سد مورد مطالعه قرارگیرد و در نهایت اجازه احداث صادر شود اما متاسفانه در کشور ما بی تدبیری در هزینه کردهای بخش عمرانی بیداد می کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: به دلیل مشکلات حاصل ازاین بی تدبیری ها و اثرات منفی تاثیر گذارهزینه کردها بر تشدید و افزایش بحران های کشور، در برنامه ششم توسعه، سازمان ها و نهاد های ذیربط را ملزم به رعایت ارزیابی برنامه های عمرانی و محیط زیستی، قبل از اجرا کرده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
با سلام ادب احترام
بفرماید در کشور مطالعه زیر ساخت ها آیا از دستگاهای ذیربط استعلام نمی شود
پس از اجرا. یادشان می افتند از یکدیگ انتقاد نمایند
دوستاران آوای طبیعت استان تهران
ngo22.ir
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
تا بوده همین بوده
آخرین اخبار