وحدتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قانون تسهیل ازدواج به یک موضوع فراموش شده تبدیل شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تسهیل ازدواج که از سال های پیش مصوب شد، در حال حاضر یک موضوع فراموش شده و بی ارزش در میان مسئولان تلقی می شود.

قانون تسهیل ازدواج به یک موضوع فراموش شده تبدیل شده است
محمد وحدتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:  با وجود نیاز کشور به رشد جمعیت، متاسفانه مسئولان به جای فراهم کردن زمینه های لازم،  بدون در نظر گرفتن شرایط مالی و جسمی زوج های جوان از آنها انتظار فرزند آوری دارند.

وی تصریح کرد: امروزه با وجود مشکلات بی شمار پیش روی جوانان از جمله بیکاری، عدم امنیت شغلی، درآمدهای ناچیز، اجاره بهای گران و غیره دیگر جوانی حاضر به ازدواج نمی شود و متأسفانه مسئولان اجرایی نه تنها زمینه تسهیل ازدواج را برای جوانان فراهم نکرده اند بلکه حتی از زوج های جوان نیزحمایت نمی کنند.

وحدتی با بیان اینکه جوان و مشکلاتش در حاشیه مشکلات جاری کشور قرار دارد، ادامه داد: قانون تسهیل ازدواج که از سال های پیش مصوب شد، در حال حاضر یک موضوع فراموش شده و بی ارزش در میان مسئولان تلقی می شود که اگر این قانون به مرحله اجرا می رسید، به طور حتم شاهد تحولی عظیم در حل مشکلات جوانان به وجود می آمد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع عدم فرزند آوری یک نوع اجبار برای زوج هایی که توانایی تأمین زندگی را ندارند،است  گفت: انتظار فرزند دار شدن از زوج های جوانی که با چند شیفت کاری سعی در به دوش کشیدن بار مشکلات مالی را دارند به دور از انصاف است. و اگر جامعه شرایط لازم از درآمد کافی تا بیمه برایشان فراهم کند هیچ فردی از شیرینی داشتن فرزند به راحتی نمی گذرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار