25 هزار دانشجو معلم جذب آموزش و پرورش کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در حاشیه سومین دوره بالندگی کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان کشور در شهرکرد گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید 25 هزار دانشجو معلم فارغ التحصیل این دانشگاه به عنوان نخستین گروه دانشجو معلمان جذب آموزش و پرورش کشور شدند.

عباس قنبری عدیوی افزود: این تعداد فرهنگی در رشته های علوم پایه، علوم انسانی، علوم تربیتی و آموزش ابتدایی به کارگیری شده اند.

وی با بیان اینکه این معلمان از نظر عدالت آموزشی در مناطق محروم مشغول به کار می شوند، اظهار داشت: حضور دانشجو معلمان در مناطق محروم موجب ایجاد شرایط آموزشی بهتر می شود.

قنبری عدیوی با بیان تقسیم بندی این دانشجو معلمان براساس گزینش بومی اظهار داشت: با جذب این تعداد معلم جدید، بسیاری از مشکلات کمبودهای فرهنگیان و همچنین مشکلاتی که برای انتقالی فرهنگیان از مناطق محروم بود، رفع می شود.

وی گفت: امسال 10 هزار دانشجو معلم جدید از طریق کنکور سراسری و 10 هزار دانشجوی معلم جدید نیز بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای تحصیل جذب این دانشگاه می شود.

قنبری عدیوی افزود: از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها هم که دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند برای جذب در مدارس استفاده می شود.

سومین دوره بالندگی کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به مدت 3 روز در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار