نشست بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان شادگان برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان گفت: این شهرستان، روی میادین نفتی واقع شده است، ولی سزاوار نیست که دانش آموزان برخی روستاها در کانکس تحصیل کنند.

نعمت الله آلبوغبیش این  نشست افزود: با وجود همه استعدادها به دلیل محرومیت منطقه و نبود صنایع و کارخانجات و منابع درآمد زا این شهرستان بیشترین نرخ بیکاری در استان را دارد.

وی گفت:مشکلات خشکسالی،کشاورزان و نخلداران که شغل اصلی آنها کشاورزی است را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

آلبوغبیش با تشریح وضعیت عمومی شادگان افزود:این شهرستان بر میادین نفتی واقع شده و با گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب، سزاوار نیست که دانش آموزان بعضی از روستاها در کانکس تحصیل کنند.

معاون فرماندار شادگان با تشریح استعداد های بالقوه و بالفعل شهرستان شامل تالاب بین المللی شادگان، میادین نفتی منصوری و دارخوین، وجود بیش از ۲۰۰ حلقه چاه نفت، دو رودخانه عظیم کارون و جراحی و منطقه گردشگری شادگان، گفت:با وجود همه استعدادها، به دلیل محرومیت منطقه و عدم وجود صنایع و کارخانجات و منابع درآمد زا این شهرستان بیشترین نرخ بیکاری در استان را دارد و مشکلات خشکسالی، کشاورزان و نخلداران که شغل اصلی آنها کشاورزی است را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

وی افزود:وجود ۲ میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما باعث شده شهرستان شادگان به عنوان پایتخت خرما شناخته شود اما با وجود بحران کم آبی نخلستان ها در حال نابودی است.

معاون فرماندار شادگان عمده ترین مشکل شهرستان را بیکاری و مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی عنوان کرد و گفت:تنها راه برون رفت از این معضل، همکاری وزارت نفت با وزارت نیرو در راتسای تأمین اعتبار به منظور انتقال آب بین حوزه ای کارون به جراحی و تسریع در اجرای این طرح است.

معاون فرماندار شادگان همچنین به نامطلوب بودن وضعیت جاده های شهرستان اشاره کرد و افزود:تصادفات مستمر و تلفات جانی خانوادگی و دسته جمعی به دلیل غیر استاندارد بودن جاده ها در جاده های شهرستان به وقوع می پیوندد که رفع این مشکل نیز مستلزم همکاری بیشتر وزارت نفت می باشد.

آلبوغبیش بر تکمیل پروژه هایی که اعتبار آنها از محل نفت تأمین شده است تاکید کرد و گفت:آبرسانی دریسیه ها، تکمیل مجموعه ورزشی توپچی نهر صالح ،تکمیل معلم سرا، تکمیل استخر سر پوشیده، تکمیل مجموعه ورزشی پتروشیمی، راه اندازی بیمارستان نفت و استادیوم ورزشی دارخوین، بهسازی روستای منصوره بزرگ، تکمیل درمانگاه منصوره و تکمیل روکش آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی از این خموارد است.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:درست است که شادگان در برخی موارد از محرومیت رنج می برد، ولی شهرستان فقیری نیست.

وی افزود:شادگان شهری است که از نظر ذخایر نفتی و وجود دو رودخانه بزرگ و تالاب بین المللی و سایر منابع از شهرهای غنی استان خوزستان است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از وزارت نفت برای اجرای طرح های عمرانی در این شهرستان، گفت:اجرای این طرحهای عمرانی از حقوق مردم شادگان است.

نشست بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان شادگان با حضور امیریان مجری طرحهای عمرانی مناطق نفت خیز کشور در سالن اجتماعات فرمانداری شادگان برگزار شد.

در این نشست با پرداخت مابقی اعتبارات سال گذشته و تکمیل پروژه های نیمه تمام و معرفی تعدادی پروژه جدید بر اساس نیاز شهرستان و همچنین تأمین اعتبار جهت احداث آرامگاه ملا فاضل سکرانی موافقت شد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.