معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از بین المللی شدن رسمی نهمین جشنواره ملی حرکت و شرکت دانشگاه‌های مختلف مثل غیرانتفاعی در آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری که به مناسبت نهمين دوره جشنواره ملی حركت صبح امروز برگزار شد، گفت: این جشنواره سوم لغایت پنجم مهرماه در دانشگاه شهیدباهنر کرمان برگزار می شود.

وی افزود: اهتمام وزارت علوم به این جشنواره و حرکتهای علمی به ویژه در قالب برنامه های جنبی دانشجویان بوده است.

هاشمی با اشاره به ویژگی های نهمین جشنواره ملی حرکت بیان کرد: هرچند که تعدادی از دانشجویان خارجی در جشنواره هشتم شرکت کردند اما در این دوره با فعال کردن بخش بین الملل، جشنواره دیگر بصورت رسمی بین المللی است و از دانشجویان غیرایرانی هم دعوت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در این دوره دانشگاههای غیرانتفاعی،پیام نور، علمی کاربردی،فرهنگیان و فنی و حرفه ای علاوه بر دانشگاههای دولتی حضور خوبی دارند همچنان که تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی در بخش نمایشگاهی حاضر می شوند.

هاشمی با اشاره به رشد اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویی در سالهای اخیر عنوان کرد: تعداد این اتحادیه هااز پنج مورد در ابتدای دولت،اکنون به 28 اتحادیه رسیده و امیدوارم نهمین جشنواره حرکت، فرصتی برای ایجاد رقابت بین آنها باشد تا بتوانند ضمن تبادل تجربیات، هم افزایی نیز داشته باشند.

به گفته وی، بخش خلاق علاوه بر انجمنهای فعال بعنوان یک بخش دیگر به جشنواره اضافه شده و حدود 276 اثر دریافتی، به این بخش تعلق دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به آمار شرکت کنندگان و آثار برگزیده،از رومد روبه رشد فعالیتهای انجمنهای علمی دانشجویی خبر داد و اظهار داشت: تعداد دانشجویان شرکت کننده 20 درصد و تعداد آثار رسیده بالاتر از 20 ( قریب به 25) درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشته است.

وی تعداد آثار رسیده را 975 مورد دانست و افزود: به طبع رشد آثار و شرکت کنندگان، تعداد داوران را از 50 نفر به 120 داور رساندیم که در 18 حوزه مختلف از جمله آموزشی،اختراعات و نوآوری، کارآفرینی،نشریه، کتاب، مسابقه و بخش ترویجی، آثار بخش خلاق و غیره به داوری می پردازند.

وی  جشنواره را شامل چهار بخش رقابتی، نمایشگاهی، آموزشی( برگزاری کارگاههای و میزگردهای تخصصی) و فن بازار دانست و بیان کرد: آثار رسیده به ترتیب مربوط به حوزه های فنی مهندسی،علوم انسانی،علوم پایه، هنر ومعماری، کشاورزی و علوم دامی هستند.

هاشمی درباره روند انتخاب آثار عنوان کرد: بعد از ارزیابی اولیه آثار از سوی سه داور، آثار براساس نمراتی که دریافت می کنند رده بندی شده و 30 درصد آنها به مرحله نهایی داوری( سه داور) ارسال می شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه 8 هزار و 700 انجمن علمی دانشجویی ثبت شده و فعال در سطح دانشگاه‌ها بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم از فعالیت‌های این انجمن‌ها حمایت کنیم و با کمک معاون پژوهشی وزارت علوم و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری آن‌ها را تقویت کنیم.

ایرجی کجوری مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در ادامه با اشاره به 975 اثر دریافت شده بیان کرد: طبق ارزیابی‌ها 19 انجمن فعال علمی برگزیده، 26 انجمن شایسته تقدیر و 48 انجمن شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند در بخش انجمن علمی خلاق نیز مرحله اول ارزیابی‌ها انجام شده و 16 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که در روز دوم برگزاری جشنواره انتخاب می‌شوند در بخش دانشگاه فعال نیز 2 دانشگاه برگزیده و 7 دانشگاه شایسته تقدیر شناخته شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار