واحدهای آموزشی غیر دولتی می توانند در هر فضایی که ویژگی های مورد نظر را داشته باشد تاسیس شده و بر اساس قانون فعالیت کنند و شهرداری‌ها نباید تغییر کاربری را به یک روند همیشگی تبدیل کنند.

علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پلمپ مدرسه ای در روز سوم بازگشایی در منطقه پنج تهران گفت: بر اساس قوانین فعالیت واحدهای آموزشی غیر دولتی که در فضاهای مسکونی یا هر کاربری دیگری تاسیس می شوند از نظر آموزش و پرورش تغییری در کاربری آنها به وجود نمی آید.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره موجود در شهرداری تغییر کاربری در گرو تابلویی است که نصب می شود. شهرداری با استعلام از آموزش و پرورش در خصوص نیاز به این فضا از نظر آموزش و پرورش آگاهی یافت، بدیهی است که اصل و اساس این موضوع را خلاف مقررات تاسیس موسسات غیر دولتی دانسته و اساسا کاربری این نوع املاک را تغییر یافته تلقی نمی کنیم.

کمرئی افزود: شهرداری در واحد آموزشی غیر دولتی منطقه پنج با همین تفسیر و رجوع به کمیسیون ماده 100  اقدام به صدور رای می کند که  این ملک (که در واقع مسکونی تلقی می شود) باید به کاربری قبلی خود باز گردد.اما از دید آموزش و پرورش کاربری آن تغییری نکرده است.

وی یادآور شد: تغییر کاربری نباید به یک رویه برای واحد های آموزشی غیر دولتی تبدیل شود و به اعتقاد آموزش و پرورش واحد های آموزشی غیر دولتی می تواند در هر فضایی که ویژگی های مورد نظر را  داشته باشد تاسیس شده  و بر اساس قانون فعالیت کنند و شهرداری ها نباید این روند را به یک رویه تبدیل کنند زیرا بیش از 90 درصد از واحد های آموزشی ما در مناطق مسکونی اعم از اجاره ای و یا با مالکیت اشخاص تاسیس می شوند و این مانع توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.