یکی از روزنامه‌های مهم چین هشدار داد آمریکا و کره‌جنوبی بدلیل استقرار سامانه پیشرفته موشکی در شرق آسیا بهای سنگینی خواهند پرداخت.

انتقاد شدید روزنامه چینی از استقرار سامانه موشکی آمریکا و کره‌جنوبی در شرق آسیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از روزنامه‌های مهم چین امروز (شنبه)، در مطلبی از استقرار سامانه پیشرفته موشکی آمریکا و کره جنوبی در شرق آسیا به شدت انتقاد کرد. این روزنامه نوشت اقدام اخیر واشینگتن و سئول بی‌پاسخ نخواهد ماند و آن‌ها بهای سنگینی خواهند پرداخت.   

در ادامه گزارش آمده است: تنش‌ها در شبه‌جزیره کره سال جاری میلادی و پس از انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه ژانویه و همچنین پرتاب ماهواره از سوی این کشور شدت یافت. پس از آن نیز سلسله‌ای از آزمایش‌های موشکی و همچنین پنجمین آزمایش هسته‌ای بوسیله پیونگ‌یانگ در ماه گذشته، بر وخامت اوضاع افزود. از سوی دیگر،  جنوبی ژوئیه سال جاری میلادی، با استقرار سامانه موشکی ضدبالستیک (تاد) آمریکا در منطقه شرق آسیا و به بهانه مقابله با تهدیدهای کره شمالی، موافقت کرد. 

یکی از مقامات کره جنوبی جمعه اعلام کرد سئول قصد دارد این سامانه ضدموشکی را در یک زمین گلف مستقر کند. اما این تصمیم خشم پکن را برانگیخته است. مقامات چین معتقدند سامانه مذکور تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود و به کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره کمکی نخواهد کرد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار