یک روزنامه چینی نوشت اقدام آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه تاد در شبه جزیره کره، سرانجام با واکنش‌های تلافی‌جویانه روبرو می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه «خلق،» ارگان حزب حاکم کمونیست چین امروز شنبه نوشت آمریکا و کره جنوبی، تاوان تصمیم اشتباه خود را مبنی بر استقرار سامانه دفاع موشکی پیشرفته در منطقه خواهند پرداخت و سرانجام با اقدام متقابل پکن روبرو خواهند شد. 

روزنامه خلق در شماره امروز نوشت مخالفت پکن با استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در منطقه، هرگز برطرف نخواهد شد؛ زیرا چین آن را تهدیدی جدی بر ضد موازنه امنیتی راهبردی منطقه می‌داند. 

این روزنامه تاکید کرد: «چین مانند هر کشور دیگری نمی‌تواند در برابر مسائل امنیتی تاثیرگذار بر منافع حیاتی خود بی‌تفاوت باقی بماند و آمریکا و کره جنوبی باید با این واقعیت روبرو شوند که شبه جزیره کره مکانی برای خطرپذیری و ماجراجویی نیست.»

روزنامه خلق نوشت :« اگر سئول و واشینگتن به منافع امنیتی راهبردی کشورهای منطقه از جمله چین لطمه ای وارد کنند، باید بدانند تاوان این اشتباه خود را پرداخت خواهند کرد و با اقدام تلافی‌جویانه مقتضی و مناسب روبرو خواهند شد.»

تنش‌ها در شبه جزیره کره به ویژه از زمان چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه ژانویه و به دنبال آن پرتاب ماهواره و یک رشته آزمایش‌های موشکی مختلف و در نهایت پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه گذشته ، بالا گرفته است. 

کره جنوبی در ماه ژوییه با آمریکا  بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در این کشور به منظور مقابله با هر گونه «تهدید» کره شمالی به توافق رسید.

چین همواره  از زمان اعلام تصمیم استقرار سامانه موشکی تاد در منطقه وعده داده است تا در واکنش به این موضوع اقدامات خاصی را اتخاذ خواهد کرد، اما به جزئیات بیشتری درباره ماهیت اقدامات احتمالی خود اشاره نکرده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار