عقب ماندن "دونالد ترامپ" از "هیلاری کلینتون" در نظرسنجی‌ها موجب نگرانی عمیق جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز؛ در پی برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی میان "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه، و "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی‌ها به زیان ترامپ پیش رفتند و دوباره اختلاف وی با رقیب دموکراتش زیاد شد.

جمهوری‌خواهان نگران هستند ترامپ نتواند در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) بر هیلاری کلینتون پیروز شود و به این ترتیب موقعیت آنها در کنگره به خطر افتد. جمهوری‌خواهان در آستانه برگزاری انتخابات مهم 8 نوامبر دست از انتقاد مستقیم علیه ترامپ برداشته‌اند و تمام تلاش خود را بر روی کم کردن فاصله ترامپ و کلینتون در نظرسنجی‌ها متمرکز کرده‌اند.

دومین جلسه مناظره ترامپ و کلینتون که یکشنبه آینده در سن لوئییز برگزار می‌شود برای این نامزد جمهوری‌خواه از اهمیت بالایی برخوردار است. هرگونه لغزش و خطای او می‌تواند به بهای شکست قطعی در انتخابات ریاست جمهوری تمام شود.

نظرسنجی‌های به عمل آمده در پنسیلوانیا، فلوریدا و کارولینای شمالی نشان می‌دهد اندکی از محبوبیت ترامپ کاسته شده است، حال آنکه ترامپ دست‌کم در این سه ایالت انتظار پیروزی قطعی دارد.

بسیاری از منتقدان معتقدند ترامپ در مناظره نخست عملکرد ضعیفی از خود نشان داد. او نباید به ملکه زیبای پیشین آمریکا توهین می‌کرد و پرداختن ترامپ به ماجرای رسوایی اخلاقی "بیل کلینتون،" رئیس جمهور پیشین آمریکا، بسیار ناپسند بود. 

نتایج نظرسنجی دانشگاه "فایرلیگ دیکینسون" آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، گویای آن است که کلینتون با کسب 50 درصد از حمایت رای دهندگان احتمالی از ترامپ با 40 درصد آرا جلو افتاده است.

کلینتون در رقابت‌های چهارگانه بین نامزدهای انتخابات با 45 درصد در مقایسه آرای 36 درصدی از ترامپ جلوتر است و این در حالیست که "گری جانسون،" نامزد لیبرال، 11 درصد و "جیل استین،" نامزد حزب سبز، فقط 3 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

نخستین مناظره بین دونامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا، 26سپتامبر (5 مهر) در دانشگاه "هافسترا"» واقع در "همپستید" ایالت نیویورک برگزارشد که نظرسنجی سی‌ان‌ان هیلاری کلینتون را درآن مناظره برنده اعلام کرد.

ترامپ و کلینتون دو مناظره دیگر تا قبل از انتخابات 18 آبان ماه (هشتم نوامبر) پیش رو دارند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار