رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مستند‌سازی نشدن اسناد مردم در ادارات یک نگرانی جدی برای استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان گفت: تثبیت مالکیت دولت و تفکیک اراضی دولتی از خصوصی همیشه مورد نظر شورای حفظ حقوق بیت‌المال است.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده واحده زحمات زیادی در این مورد کشیده است گفت: به دلیل حجم پرونده‌ها سرعت کار کم است و باید روند رسیدگی سرعت پیدا کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: جلسات هم‌اندیشی با حضور قضات رسیدگی‌کننده در کمیسیون ماده واحده و دستگاه‌های مرتبط برگزار شود و در این جلسات به صورت تخصصی موانع بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه در بعضی از ادارات استان کرمان تمام منابع و اطلاعات آن اداره و همچنین اسناد مردم در ذهن یک کارمند خلاصه می‌شود خاطر‌نشان کرد: این موضوع بسیار دردناک است و اگر آن کارمند به هر دلیلی یا بازنشستگی و یا بیماری و مرگ از سیستم اداری خارج شود اسناد و اطلاعات مردم نیز از بین رفته‌ است.
موحد بر ایجاد آرشیو الکترونیکی در همه ادارات استان تاکید کرد و گفت: در صورت هر گونه طرح دعوا یکی از ملاک‌های صدور حکم توسط قاضی مستندات است که اگر مرجع و منبعی نباشد مشکلات زیادی به‌وجود می‌آورد.
وی با بیان اینکه استانداری کرمان با همکاری سایر دستگاه‌ها باید در مورد مستند‌سازی اسناد چاره‌ا‌‌‌ندیشی کند افزود: این موضوع یک نگرانی جدی برای استان است و باید سریعا اقدام شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تجربه افراد در ادارات دولتی باید مستند‌سازی و نگهداری شود تاکید‌ کرد: این گونه نباشد که با رفتن یک کارمند از اداره تمام اطلاعات آن اداره را نیز به همراه خود ببرد و کار مردم بر زمین ماند.
در این جلسه سیف‌اللهی معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از ادارات استان نسبت به ایجاد بایگانی مدرن اقدام کردند گفت: امسال نیز برای این کار بودجه‌ای اختصاص داده شده و همه ادارات استان باید در این خصوص اقدام کنند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار