مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجانشرقی گفت :در راستای طرح نوسازی و بهسازی مساکن روستایی از مجموع 127 هزار واحد روستایی تا کنون 52 درصد مقاوم سازی شده اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حافظ باباپور، در بازدید از طرح های در حال اجرا در شهرستان سراب گفت:در سالجاری  2 هزار واحد روستایی با اعتباری بالغ بر 295 میلیارد ریال نوسازی می شوند .

وی، از افزایش مبلغ تسهیلات مساکن روستایی خبر داد وگفت : سقف وام بهسازی مساکن روستایی امسال از 15 میلیون به 18الی20 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد:تسهیلات بانکی 20 میلیونی بهسازی مساکن روستایی شامل افرادی است که مسکن خود را درجاسازی می‌کنند و به طور کلی تخریب کرده و از نو می‌سازند.

وی ،با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته در راستای اجرای طرح هادی در شهرستانها گفت :در حال حاضرشش طرح هادی با صرف هزینه ای حدود 25 میلیارد ریال در استان آماده افتتاح می‌باشد.

باباپور، با بیان اینکه مجموع سندهای اعطا شده در روستاها و شهرهای استان تا کنون، 223 هزار جلد سند می‌باشد اظهار کرد: بمناسبت گرامیداشت روز روستا در سالجاری 395جلد سند نیزصادر شده است .

وی، با بیان اینکه شهرستان سراب رتبه دوم در اعطای اسناد روستایی را داراست افزود : تا کنون بیش از 75 در صد از واحد های روستایی در این شهرستان سند دار شده اند .

وی با اشاره به وجود 950روستای بالای 20خانوار در استان گفت: در روستاهای بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی انجام شده و در 700 روستا طرح هادی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،با اشاره به اجرای طرح مسکن مهرافزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفرتا کنون 17هزار و 751 واحد مسکن مهر شروع شده که 14 هزار 334 واحد اتمام یافته و بقیه نیز تا پایان سال تکمیل شده وبه بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: انجمن خیران نیز تاکنون هزار و 5واحد مسکونی احداث  و واگذار کرده‌اند.

وی ،با اشاره به عملکردبالای استان در جذب قیر یارانه ای گفت: سهمیه قیر امسال به 16 هزار تن افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود 500هزار متر مربع راه روستایی از این طریق آسفالت شود.

باباپور، در بازدید از برج‌های دوقلوی بهاران سراب نیز گفت: این پروژه مدت چهار سال است که در حال ساخت بوده و هم اکنون با 92 درصد پیشرفت فیزیکی و صرف اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در حال احداث است .

وی با بیان اینکه جهت خرید متقاضیان واحد های این برج تسهیلات 300 میلیونی ریال با کارمزد 4 درصد اعطا می شود افزود: این طرح در زمینی به مساحت 9هزار مترمربع و با زیربنای 40هزار متر مربع احداث می شود .

وی ادامه داد : برج‌های دوقلوی بهاران دارای 312 واحد بوده که 32 واحد آن تجاری بوده و در دو بلوک 16طبقه‌ای ساخته می شود .

گفتنی است: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجانشرقی در سفر یکروزه خود به سراب از طرح هادی در حال اجرا در روستای اسلام آباد نیز بازدید کرد .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.