پارسا ضمن اعلام صدرنشینی استان سمنان در مشارکت اینترنتی سرشماری سال 95 اعلام کرد: از مردم کلان شهرهایی مثل تهران انتظار همت بیشتری داریم تا جایگاه آخر جدول مشارکت در سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص ندهند.

تهرانی ها از قافله سرشماری اینترنتی جا ماندند/سمنان صدر نشین استبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امید علی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات از این مرکز آخرین وضعیت سرشماری اینترنتی را اعلام کرد.
پارسا ضمن تشکر ازمشارکت خوب نمردم در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به صورت اینترنتی افزود:تا ساعت 8 صبح امروز(شنبه) حدود پنج میلیون و صد و شصت هزار خانوار معادل 17 میلیون و چهارصد هزار نفر به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کرده اند.
رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: در 17 روز اول تقریبا روزانه 229 هزار خانوار یعنی حدود 770 هزار نفر سرشماری انجام داده اند که در روز گذشته این عدد به 774 هزار خانوار برابر 257 میلیون و 600 هزار نفر رسید که بسیار قابل توجه است.

وی بیان کرد: در روزهای اول سرشماری اینترنتی روزانه یک در صد از خانوارها مشارکت داشتند که این عدد در دو روز قبل به دو درصد و روز گذشته به سه درصد رسید. امروز نسبت به روز گذشته استقبال 4 برابر بیشتر شده است.

پارسا ضمن اعلام صدرنشینی استان های سمنان، بوشهر و خراسان جنوبی در مشارکت اینترنتی سرشماری سال 95 اعلام کرد: از مردم کلان شهرهایی مثل تهران، اصفهان، همدان، قم، اراک، مشهد، اردبیل انتظار همت بیشتری داریم تا جایگاه آخر جدول مشارکت در سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص ندهند.

رئیس مرکز آمارایران از کاهش هزینه ها با انجام سرشماری اینترنتی گفت: در سال های قبل نیاز به 65 هزار نفر آمارگیر داشتیم که این عدد امسال به 25 هزار نفر کاهش یافته است.همچنین سال های قبل به صرف زمانی بین 20 تا 30 دقیقه برای هر خانوار لازم بود که این زمان هم به حدود 10 دقیقه کاهش یافته است.

وی ضمن محرمانه ماندن اطلاعات در مرکز آمار تصریح کرد: این اطلاعات ربطی به سازمان هدفمندی یارانه ها ندارد و تنها برای برنامه ریزی های کلان کشور مد نظر قرار می گیرد.

پارسا در مورد وعده 2 گیگ اینترنت به شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی گفت: از آن جا که اطلاعات محرمانه است و نمیتوانیم حتی در اختیار اپراتورها قرار دهیم باید با وزارت ارتباطات به یک راهکار درست برسیم و بتوانیم به وعده خود عمل کنیم.

رئیس مرکز آمارایران بیان کرد: فرصت تمدید شده به هیچ عنوان قابل تغییر نیست چرا که همین تمدید سه روزه هم با سختی هایی همراه بود.
گفتنی است؛ مرکز آمار ایران اعلام کرد سرشماری اینترنتی به دلیل استقبال مردم تا پایان روز سه‌شنبه 27 مهرماه تمدید شده است و بر این اساس سرشماری حضوری نفوس و مسکن نیز از 28 مهرماه شروع خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار