فرماندار دزفول گفت:راه اندازی هایپر مارکت شهر آفتاب زمینه اشتغال برای 500 نفر را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حبیب اله آصفی فرماندار دزفول در نشست برنامه ریزی و سرمایه گذاری شهرستان دزفول اظهار کرد:چند هاپیرمارکت در دزفول احداث و راه اندازی شده و هایپر مارکت شهر آفتاب نیز در زمینی به وسعت 54 هزار متر با سرمایه 700میلیارد ریال آغاز شده که مجوز لازم برای راه اندازی آن نیز اخذ شده است .

فرماندار دزفول با بیان اینکه کسب و کار در بازار خرده فروشی این شهرستان رو به گسترش است بیان داشت :با ساخت چند فروشگاه بزرگ ،ظرف سه سال آینده دزفول به قطب خرده فروشی بازار خوزستان تبدیل خواهد شد.

وی افزود:با راه اندازی این هایپر مارکت زمینه اشتغال برای 500 نفر از شهروندان فراهم خواهد شد که با بهره برداری از آنها در سه سال آینده شهرستان دزفول به قطب خرده فروشی استان خوزستان تبدیل خواهد شد.

آصفی بیان داشت :با وجود ظرفیت های مختلف در شهرستان دزفول 70 درصد این شهرستان محروم است و از ابتدایی ترین امکانات توسعه ای محروم مانده که باید توجه ویژه ای به این مناطق شود.
آصفی با اشاره به حمایت بنیاد برکت دزفول از مناطق محروم دزفول گفت:احداث 2 موزه،100 مدرسه ،کمک به راه اندازی پروازهای فرودگاه دزفول از جمله کمک های بنیاد برکت در جهت محرومیت زدایی از شهرستان دزفول بوده که قابل تقدیر است.

وی به فعالیت های انجام شده در زمینه توسعه فرودگاه دزفول گفت:با تلاش صورت گرفته و دستور مقام معظم رهبری ،بعد از 13 سال هشت هکتار برای ترمینال فرودگاه دزفول اختصاص یافت که امیدواریم با توسعه ترمینال و تعیین مرز هوایی شاهد افزایش صادرات منطقه شمال خوزستان باشیم.

فرماندار دزفول اظهار داشت :در حال حاضر روزانه بیش از 2 هزار نفر از طریق فرودگاه دزفول جابجا می شوند و پرواز مشهد نیز راه اندازی شده است که طبق برنامه های صورت گرفته تا پایان آبانماه نیز پرواز کیش از طریق فرودگاه دزفول برقرار خواهد شد.

وی به دیگر فعالیت های اقتصادی شهرستان دزفول در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: کارخانه تولید لوازم پزشکی باند و استریل با ظرفیت تولید یک هزار و 500 تن باند پانسمان و یک هزار و 500 تن گاز استریل با 50 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در حال راه اندازی است که 80 درصد محصولات این کارخانه صادر و 20 درصد دیگر به مصرف داخلی می رسد.

فرماندار دزفول  آغاز ساخت بیمارستان 400 تخت خوابی ،بیمارستان 96 تخته تامین اجتماعی با 800 میلیارد ریال و 60 درصد پیشرفت فیزیکی و نیز بیمارستان 100 تخت خوابی تخصصی حکمت با یک هزارو 300 میلیارد ریال اعتبار و 10 اتاق عمل را از دیگر فعالیت های درمانی و عمرانی این شهرستان برشمرد و گفت:در مجموع بیش از 250 هزارمیلیارد ریال در سالهای اخیر سرمایه گذاری اقتصادی در دزفول صورت گرفته که این فعالیت ها با وجود کارشکنی بسیار و شیطنت های برخی افراد سیاسی انجام شده است.

آصفی با اشاره به احداث برج طاووس را از دیگر فعالیت های انجام شده در دزفول  اظهار داشت: ساخت این طرح از 2 هفته پیش آغاز شده و تاکنون برای 70 نفر اشتغالزایی کرده است و تا پایان امسال برای حدود 700 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

وی افزود:یکی دیگر از سرمایه گذاران دزفول حاضر است بیمارستان 50 تخت خوابی در یکی از مناطق بخش مرکزی دزفول احداث کند که نیاز به 500 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی به تسهیلات مورد نیاز دست یابد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول اظهار کرد:یکی دیگر از تولید کنندگان دزفول توانایی تولید پودر پیاز را دارد که قرار شده یکهزار مترمربع زمین در اختیار این فرد گذاشته شود تا با توجه به انبوه تولید پیاز در این شهرستان شاهد اشتغالزایی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار