رئیس اداره طرح و برنامه صنعت و معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد از معرفی 554 واحد تولید و صنعتی مشکل‌دار استان به بانک خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ دارا فرامرزی  در نوزدهمین کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: در 19 نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات 95 واحد مورد بررسی شد که 240 مصوبه داشت که 154 مصوبه اجرا و 86 واحد در دست اجراست.

وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام 576 واحد صنعتی و تولیدی مشکل‌دار در سامانه بهین‌یاب افزود: از این تعداد واحد ثبت‌نام شده 554 واحد به بانک معرفی شده است که کهگیلویه و بویراحمد از این حیث رتبه 28 کشور را در اختیار دارد، ضمن اینکه از این تعداد 160 مورد به شعب ارجاع داده شده است.

این مسؤول تصریح کرد: مبلغ مورد نیاز برای واحدهای معرفی شده به بانک 386 میلیارد تومان است و رتبه استان در زمینه تسهیلات مورد نیاز واحدها 25 کشور است.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مبلغ پرداختی بانک‌ها برای رونق تولید گفت: مبلغ پرداختی به واحدهای مشکل‌دار 46 میلیارد و 700 میلیون تومان است و استان رتبه 29 کشور را در اختیار دارد.

فرامرزی با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی مستقیم و تعداد تسهیلات پرداختی مستقیم بانک‌ها جمعا 72 میلیارد تومان است، عنوان کرد: سرانه پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای مشکل دار استان 651 میلیارد تومان است.

وی در ادامه اظهار خود به عملکردهای بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای مشکل‌دار خبر داد و گفت: پرداختی تسهیلات بانک صنعت و معدن 15 مورد، بانک رفاه کارگران 3مورد، صادرات یک مورد و ملی 8 مورد بوده است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد بانک کشاورزی، افزود: پرداختی بانک کشاورزی 73 مورد بوده، ضمن اینکه پرداختی بانک‌های ملت، توسعه تعاون و پست بانک صفر است.

این مسؤول بیان کرد: در نشست هفته گذشته مصوب شد بانک‌هایی که قادر به پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل دار نیستند که دلایل عدم پرداخت را به دبیرخانه کارگروه ارائه کنند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.