اجرای 46 طرح عمرانی و اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیرو امید به کهگیلویه و بویراحمد به طور رسمی آغاز شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در نشست رسمی پیگیری طرح‌های مصوب سفر اعضای هیات دولت به استان تاکید کرد که روند اجرایی و عملیاتی طرح‌های مصوب سفر باید به طور منظم و هر 2 هفته یکبار گزارش گیری شود.

به گفته سید موسی خادمی هیچ دلیلی برای توقف و سهل انگاری در روند اجرا پذیرفتنی نیست.

این نخستین نشست رسمی پیگیری طرح‌های مصوب سفر اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار بود.

خادمی یادآور شد که برخی طرح‌های مصوب سفر هیات دولت به استان، خود دارای ردیف‌های مشخص در بودجه سنواتی هستند که در این راستا دستگاه‌ها موظفند با قاطعیت و پیگیری محکم روند جذب اعتبارات مصوب با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه خود را به طور مستمر رصد کنند.

وی افزود: برخی طرح‌ها نیز دارای ردیف‌های اعتباری مشخص نیستند و تنها در سفر هیات دولت اعتباری برای آنها پیش بینی شده که دستگاه‌ها باید گزارشی را از نحوه و زمان بندی در اجرای طرح‌های خود در اسرع وقت و تا پایان هفته جاری اعلام کنند.

46 طرح با اعتباری افزون بر 9 هزار و 600 میلیارد ریال در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.

این طرح‌ها در حوزه‌های راهسازی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و فاضلاب، علمی و فرهنگی و توسعه شهری در سال‌های 95 و 96 مصوب شده است.

خادمی تصریح کرد: پنج هزار و 890 میلیارد ریال از این میزان اعتبار مصوب برای سال 95 و سه هزار و 770 میلیارد ریال نیز برای 96 مصوب شده است.

از مجموع طرح‌های مصوب چهار طرح در حوزه عمران شهری، 6 طرح در بخش کشاورزی، 9 مورد در حوزه منابع آب، پنج طرح در بخش علمی، فرهنگی و گردشگری، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و چهار مورد نیز در بخش حمل و نقل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: 2 هزار و 600 میلیارد ریال از این اعتبار در بخش راهسازی، 2 هزار و 190 میلیارد ریال آب و فاضلاب، یکهزار و 740 میلیارد ریال عمران شهری، یک هزار و 330 میلیارد ریال کشاورزی،970 میلیارد ریال به چهار بیمارستان در حال ساخت و 720 میلیارد ریال برای طرح‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

قرار است فردا /پنجشنبه/ در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با محمدرضا نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در تهران نیز وضعیت 46 طرح و اعتبار آنها در سفر هیات دولت به استان مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهوری و برخی اعضای هیات دولت در سی امین سفر استانی روزهای 24 و 25 مرداد به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بودند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.