قم؛

‌مدیران ازتعطیلی دانشگاه‌ها ‌‌بکاهند

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور بابیان این که در کشورتعطیلات زیاد است،گفت:‌مدیران ازتعطیلی ‌دانشگاه‌ها ‌‌بکاهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، گفت:در کشور ،تعطیلات زیاد است و این تعطیلات اثرات منفی زیادی به همراه دارد که باید با برنامه‌های مختلف زمینه‌های آموزش بهتر فراهم شود.دانشگاه‌ها باید زمینه‌های فرهنگی و ساختاری برنامه‌های دینی را فراهم کنند تا افراد مفید و موثری وارد عرصه کار شوند. مدیران باید سعی کنند از تعطیلات در دانشگاه‌ها بکاهند، این حرکت در حوزه‌های علمیه آغاز شده و امسال 20 روز زودتر از دانشگاه‌ها، دروس در حوزه آغاز شده است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم فعالیت‌های دینی در دانشگاه‌ها گفت: به مناسبت‌های مختلف مراسم و محافل دینی و قرآنی برای دانشجویان برگزار شود و آن‌ها را از نظر دینی آموزش ببینند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای جوانان بیان کرد: دشمن اقدام به شبهه‌پراکنی می‌کند که در این زمینه مسئولان دانشگاه‌ها وظیفه دارند شبهات اعتقادی دانشجویان را پاسخ دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سرمایه‌های اصلی یک کشور استعدادهای انسانی خوب است، افزود: باید نسبت به افرادی که دارای استعداد بالا هستند ولی به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند تحصیل کنند توجه ویژه شده و به آن‌ها کمک‌های لازم انجام شود و این جوانان را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر اساتید دانشگاه‌ها بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در دانشگاه‌ها کنترل و نظارت شود امور اساتید است و این نکته مورد توجه باشد که اساتید دارای مشکلات فکری و وابستگی‌های فکری و گرایشی مشخص شوند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار