یک معلم تاریخ با 40 سال سابقه کاری، در کالیفرنیا به دلیل مقایسه دونالد ترامپ با آدولف هیتلر از خدمت تعلیق شد.

تعلیق معلم تاریخ در کالیفرنیا به دلیل مقایسه دونالد ترامپ با هیتلر
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، یک معلم تاریخ در کالیفرنیا به دلیل مقایسه «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با «آدولف هیتلر،» رهبر حزب نازی آلمان، وادار شد به مرخصی با حقوق برود. «فرنک ناوارو،» که 40 سال در دبیرستان «مانتین ویو» تدریس می‌کرد در این خصوص اعلام کرد پس از اینکه والدین یکی از دانش‌آموزان ایمیلی را به مدرسه فرستادند و از انجام این مقایسه ابراز نگرانی کردند، سرپرست مدرسه مذکور پنج‌شنبه از وی خواست به مرخصی برود.

وی در این خصوص گفت: «والدین این دانش‌آموز می‌گویند من گفته‌ام دونالد ترامپ، هیتلر است؛ اما من هرگز چنین حرفی نمی‌زنم. این یک تفکر تاریخی نادرست است.»

ناوارا در ادامه گفت باور دارد در جایگاهی است که می‌تواند این دو شخصیت را با هم مقایسه کند. زیرا از نظر تاریخی حقایقی وجود دارد که برای این مقایسه مناسب است. برای مثال هم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و هم هیتلر در زمان قدرت گرفتنشان وعده دادند خارجی‌ها را اخراج و کشورشان را بار دیگر قدرتمند کنند. 

وی همچنین گفت: «به نظر می‌رسد ما در حال سرکوب آزادی بیان هستیم. همه موضوعاتی که من درباره آنها صحبت می‌کنم منبع تاریخی دارند. آنها می‌توانند منابع را بررسی کنند. اگر سخنی که گفته می‌شود براساس منابع باشد دیگر از روی شعار یا تعصب نیست.»

سرپرست و مدیر مدرسه مذکور بحث درباره این موضوع را در زمانی که  پس لرزه‌های انتخاباتی آمریکا به اوج رسیده نامناسب دانستند. ناوارا اعلام کرد مسئولان مدرسه به وی اجازه ندادند ایمیل مذکور را مطالعه کند. همچنین آنها پیشنهاد وی برای مرور برنامه درسی‌اش را رد کردند.

یک دادخواست برای بازگشت این استاد تاریخ به مدرسه و آغاز دوباره کارش 16 هزار امضا دریافت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار