جمهوریخواهان ارشد مجلس نمایندگان آمریکا به برخی از شعارهای دونالد ترامپ واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، مقامات ارشد جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا با کم اهمیت جلوه دادن انتظارات درباره برنامه مهاجرت دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب این کشور، اعلام کردند درخواست او برای اخراج مهاجران غیرقانونی در اولویت کاری قرار ندارد و به جای ایجاد دیوار مرزی معروف ترامپ، می‌توان از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای گشت‌زنی و نظارت در مرزهای مکزیک بهره جست.

بر این اساس، پال رایان – رییس مجلس نمایندگان آمریکا – در این باره به سی ان ان گفت: امنیت مرزها در اولویت ما قرار دارد. با این وجود، برنامه ترامپ مبنی بر اخراج 12 میلیون مهاجر از کشور که پیش‌تر در نوامبر 2015 (آبان‌ماه 1394) و در کارزار انتخاباتی خود مطرح کرده بود، مورد توجه جمهوریخواهان و کاخ سفید نیست. 

یک سال پس از اظهارات ترامپ، او به طور متناوب عقب‌نشینی می‌کند. بسیاری از گردهمایی‌های ترامپ با شعارهای هوادارانش مبنی بر "دیوار را بساز" همراه بود. با این وجود، ترامپ در مصاحبه با برنامه "60 دقیقه" شبکه سی بی اس، اعلام کرد دو تا سه میلیون مهاجر غیرقانونی شامل مجرمان، اعضای باندهای تبهکاری و سوداگران موادمخدر را می‌توان از آمریکا اخراج یا زندانی کرد. او همچنین از ایجاد دیوار تنها در بخشی از مرز با مکزیک خبر داد. 

کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوریخواه و مرد شماره دو جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا به فاکس نیوز گفت: "یک دیوار مرزی با مکزیک باید ساخته شود. با این وجود، می‌توان برای تحقق این کار از هواپیماهای بدون سرنشین (برای نظارت مرزی)  نیز بهره جست." وی تاکید کرد: ساخت دیوار در مرز با مکزیک شدنی است و یکی از نخستین کارهایی است که نیاز به انجام آن وجود دارد. با این وجود، ناهمواری‌ها در برخی مناطق مرزی با مکزیک ساختن مرز را در آن بخش‌ها غیرممکن می‌سازد.

مک کارتی در ادامه افزود: فراتر از مسئله مهاجرت، اولویت اصلی برای جمهوریخواهان در کنگره شامل مواردی چون سلامت عمومی، افزایش اشتغال، اصلاحات مالیاتی و تغییر قوانین است. 

رایان می‌گوید: اصلاحات مالیاتی بهترین راه برای افزایش رقابت میان شرکت‌های آمریکایی و بازگردان مشاغل به آمریکا است. ما معتقدیم بهترین و عاقلانه‌ترین راه که بدون عوارض اقتصادی باعث افزایش رقابت میان شرکت‌ها می‌شود، اصلاحات مالیاتی است.

ترامپ پیش‌تر انتقادات شدیدی را درباره توافقنامه‌های تجاری آمریکا مانند پیمان نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) مطرح کرده بود. رییس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد مخالف تفکر تجارت آزاد نیست؛ اما خواهان اعمال عوارض گمرکی بر محصولات وارداتی از چین است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار