تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا را کاهش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا و انتظارات برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر بوسیله بانک فدرال رزرو، بهای طلا امروز با حدود 1 درصد کاهش به پایین ترین سطح در 5 ماه گذشته رسید.

بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.6 درصد کاهش به 1218.90 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.5 درصد کاهش به 1218.50 دلار رسید.

ارزش دلار آمریکا روز دوشنبه به بالاترین سطح در 9 ماه گذشته رسید. "استنلی فیشر،" نایب رئیس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه اعلام کرد: چشم انداز رشد اقتصادی آمریکا به قدری قوی است که فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای نفت اشاره کرد. به دنبال نگرانی ها از مازاد تولید نفت و افزایش مجدد تعداد سکوهای حفاری آمریکا، بهای طلای سیاه روز دوشنبه تنها شاهد اندکی تغییر بود.

بهای نفت خام برنت تحویل ژانویه با 3 سنت کاهش به 44 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. روز جمعه بهای نفت با 1 دلار و 9 سنت کاهش همراه بود و به پایین ترین سطح از 11 اوت (21 مرداد) رسید.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت تحویل دسامبر نیز با 8 سنت کاهش به 43 دلار و 33 سنت در هر بشکه رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز جمعه اعلام کرد تولید نفت این سازمان در ماه اکتبر به 33.64 میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم در مقایسه با ماه پیش از آن 240 هزار بشکه در روز بیشتر است. اوپک قصد دارد سطح تولید نفت را کاهش دهد؛ اما نگرانی هایی وجود دارد در خصوص اینکه برنامه این سازمان برای محدود کردن تولید نفت در بهبود بازار طلای سیاه بی تأثیر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار