کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، رژیم غذایی کم چرب را در کاهش سردردهای میگرنی موثر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عاطفه کهنسال کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز افزود: پیروی از یک رژیم غذایی کامل که دارای میزان چربی کمی باشد، می تواند به کاهش سردردهای میگرنی کمک کند؛ به گفته محققان، این نوع رژیم غذایی نه تنها موجب کاهش سردرد می شود، بلکه در کاهش وزن هم نقش داشته و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.
وی ادامه داد: سه نوع رژیم غذایی کامل، شامل رژیم غذایی کم چرب، دارای میزان پایین کربوهیدرات، رژیم هایی که موجب افزایش میزان اسیدهای چرب امگا3 و کاهش اسیدهای چرب امگا6 می شوند و  رژیم های کتوژنیک وجود دارد.  
کهنسال با بیان اینکه در رژیم غذایی کم چرب، میزان چربی در رژیم غذایی تا کمتر از 20 درصد میزان نیاز انرژی روزانه، محدود می شود؛ گفت: رژیم غذایی کم کربوهیدرات مانند رژیم های کتوژنیک، می توانند موجب کاهش سردردها شوند، اما این اقدام نباید بدون نظارت متخصص انجام شود.  
او با توجه به پژوهش های مربوط به موارد میگرن و رژیم غذایی، ادامه داد: رژیم های غذایی دارای الکل، غذاهای فرآوری شده سرشار از نیترات و گلوتامات مونوسدیم MSG، می توانند باعث افزایش میگرن شوند.
این کارشناس تغذیه ادامه داد: نیترات ها، شامل مواد نگهدارنده موجود در گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و همبرگر است.  
کهنسال با اشاره به گلوتامات مونوسدیم ( MSG ) موجود در غذاهای چینی که در غذاهای کنسرو شده یا منجمد، سوپ ها، غذاهای بین المللی، سس سالاد، نمک و کچاپ وجود دارد، به بیماران میگرنی توصیه کرد: مصرف سبزی های تازه، میوه تازه و گوشت تازه را فراموش نکنند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.