ایجاد استراحتگاه های موقت در محورهای اصلی و پر تردد برای مسافران در ایام نوروز نود و شش، از اقدامات در دست انجام ستاد خدمات سفر است.

بهبررسی ایجاد استراحتگاه های موقت بین جاده ای در ستاد خدمات سفر گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیزدهمین نشست ستاد خدمات سفر به منظور برنامه ریزی برای نوروز نود و شش با حضور نمایندگان هجده سازمان و وزارتخانه در حال برگزاری است.

رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور و رییس ستاد خدمات سفر در این نشست از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در بهمن ماه نود و پنج خبر داد و گفت: پیشنهاد می شود تا اعضای این ستاد برای ایجاد غرفه در این نمایشگاه وارد عمل شوند. 

وی در ادامه افزود: مهمترین موضوعی که از سال گذشته پیگیر آن هستیم، ایجاد استراحتگاه های موقت در محورهای اصلی و پر تردد است تا مسافران در ایام نوروز نود و شش بتوانند به استراحت بپردازند. 

وی همچنین از آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد وای فای رایگان در این استراحتگاه خبر داد.

کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و عضو ستاد خدمات سفر  درباره ایجاد این اقامتگاه ها افزود: ایجاد این استراحتگاه های بین جاده ای نیازمند ورود بخش خصوصی است و دولت به تنهایی توانایی ایجاد آن را ندارد. مگر آنکه این استراحتگاه ها به صورت موقت برپا شود.

سرهنگ عین الله جهانی ضمن تاکید بر ایجاد این استراحتگاه ها گفت: بسیاری از تصادفات جرحی و فوتی در تعطیلات نوروز سال های گذشته به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده است و به نظر نمی  رسد، ایجاد چنین استراحتگاه هایی هزینه زیادی برای دولت داشته باشد. بنابراین ایجاد آن در محور های پرتردد ضروری به نظر می رسد.

للگانی معاون جوانان سازمان جوانان هلال احمر درباره پیشنهادهای این معاونت در نوروز 96 گفت: حدود ۱۷ هزار نفر از هموطنانمان را سالانه به دلیل تصادفات از دست می دهیم و در ایام نوروز ۱۰۰۰ نفر را سالانه از دست میدهیم. پیشنهاد دادیم که کمیته ای برای پیشگیری از تصادفات ایجاد کنیم تا سازمان های مختلفی چون سازمان جوانان هلال احمر و پلیس عضو این کمیته باشند.اما به نظر می رسد پیشنهادات ما در بندهای مصوب این ستاد ایجاد نشده است.

محمدزاده نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هم از پیشنهادات این وزارتخانه در کمیته اطلاع رسانی انتقاد کرد و گفت: هیچگونه توجهی به اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی نشده. انتظار می رود این موضوع در اطلاع رسانی به گردشگران در نوروز ۹۶ گنجانده شود.

رحمانی موحد رییس ستاد خدمات سفر اذعان کرد: پیشنهاد خوبی است و با همکاری هایی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم، قرار است در این زمینه کارهایی صورت بگیرد.

احمدی پور رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون رییس جمهور در ادامه این نشست درباره بزرگترین جغرافیای فرهنگی به محوریت ایران در جهان گفت: برای بار دوم نوروز در دهم آذر ماه با چند کشور دیگر به ثبت جهانی رسید و دو کشور چین و مغولستان هم تقاضای ثبت آن در سال های آینده را برای پیوستن به این میراث ناملموس داشتند. با توجه به این مهم ، برنامه ریزی ها برای خدمات سفر در نوروز 96 اهمیت بالاتری پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: اگر بنای ما بر رونق گردشگری است، باید تورگردانان برنامه های جذابتر و متنوع تری برای گردشگران برنامه ریزی کنند. این می تواند یکی از اولویت های این ستاد برای سفرهای نوروزی باشد.

انتظار من از ستاد خدمات سفر این بود دریابیم، برنامه ریزی های آن نسبت به سال گذشته چه تفاوتی داشته که البته در این نشست حاصل نشد.

گفتنی است ؛ در پایان این نشست حضور ستاد خدمات سفر در نمایشگاه بین المللی ایجاد اقامتگاه های موقت در جاده ها در نوروز ۹۶ اطلاع رسانی شد.


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار