همدان؛

تئاتر، بستری مناسب برای افزایش خلاقیت دانش‎آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تئاتر بستر مناسبی برای افزایش خلاقیت و مهارت زندگی در بین دانش‎آموزان است.

تئاتر، بستری مناسب برای افزایش خلاقیت دانش‎آموزانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی اظهار کرد: اهالی تئاتر در جایگاهی قرار دارند که می‎توانند با آثار خود فرهنگساز و نقش آفرین باشند و نمود این امر در جامعه نیز مشهود خواهد بود.

وی افزود: هنر تئاتر می‎تواند در زمینه تدریس نوین، الگوی همیاری حائز اهمیت باشد زیرا این مهم پرورش و رشد خلاقیت دانش‌آموزان را به دنبال دارد.

خزاعی با تأکید بر اینکه یکی از مولفه‎های مهم کشور مباحث فرهنگی است، گفت: بر این اساس برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک می‎تواند هویت ایرانی و اسلامی را بین کودکان و نوجوانان اشاعه دهد.

وی با اشاره به اینکه هنر و به ویژه تئاتر جایگاه والایی در عرصه فرهنگی یک کشور دارد، افزود: آموزش و پرورش می‎تواند با آموزش رشته‎های مختلف هنری، فراگیری مهارت اجتماعی را برای کودکان آسان‌تر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: ارزش های اخلاقی، دینی و بسیاری از رفتارهای درستی چون راستی، صداقت، ایثار و گذشت را می‎توان در قالب هنر تئاتر به کودکان و نوجوانان القا کرد.

بیست و سومین جشنواره بین‎المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از ٢١ تا ٢٧ آذرماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار