مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: شهرستان جوین با وجود اینکه 2 درصد محرومین استان را دارد، 8 درصد زکات استان را تامین کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن مسعودیان راددراولین همایش زکات محلات جوین که در سالن اجتماعات فرمانداری جوین برگزارشد، افزود: اگر در پرداخت زکات، این واجب الهی کوتاهی کنیم ،مسلما روز به روز بر آسیب های اجتماعی در جامعه افزوده می شود.

وی با اشاره به پرداخت زکات در شهرستان جوین گفت: جوین با وجود اینکه ۲ درصد محرومین استان را دارد، ۸ درصد زکات استان را تامین کرده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: زکات در شهرستان جوین از نوع خرد است و جای زکات کلان در این شهرستان خالی است.

مسعودیان راد یادآورشد: شهرستان جوین از لحاظ اراضی زیر کشت و تولید در جایگاه بالایی در استان قرار دارد و نیاز است به انفاق مستحبی هم در این شهرستان پرداخته شود.

رئیس امور اجرایی زکات خراسان رضوی گفت: خداوند زکات را واجب کرده است تا به وسیله آن فقر در جامعه ریشه کن شده و عدالت اجتماعی رونق بگیرد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی با اشاره به اینکه اولویت اول پرداخت زکات، فقرا هستند، تصریح کرد: آحاد جامعه وظیفه وظیفه دارند در گشترش فرهنگ زکات تلاش کنند ، که در این میان وظیفه روحانیت سنگین تر است.

وی افزود: زکات وقتی می تواند یک جامعه را از فقر نجات دهد که به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

رئیس امور اجرایی زکات خراسان‌رضوی گفت: وقتی برای پرداخت زکات که یک واجب الهی است هزار بهانه بیاوریم، یعنی هنوز به این اعتقاد و باور نرسیده ایم که خداوند زکات را برای پاک کردن جان بشریت قرار داده است.

حجت الاسلام سید محمد حسینی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه وهمه مسئولین دستگاه های اجرایی باید در زمینه تبلیغ فرهنگ زکات کارکنند، گفت:در شهرستن جوین ۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و این ضعف ما را می رساند که آنقدر به این واجب الهی بی توجهی کردیم که باعث شده عده زیادی در فقر به سر برند.

وی افزود: تلاش ما این است که همه افراد تحت پوشش کمیته اداد امام خمینی (ره)، توانمند شده و از بدنه امداد خارج شوند.

حجت الاسلام سید محمد حسینی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر است، گفت: طبق آئین نامه ، زکات هرمنطقه باید در همان منطقه هزینه شود. و حتی یک ریال از زکات نباید صرف کارهایی غیر از امور محرومین شود.

وی گفت: برای افزایش یاوران زکات، در هر منطقه و روستا، ستاد فرعی زکات را با محوریت روحانی و دهیار و شورای روست تشکیل دادیم.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.