در پی خارج شدن یک قطار از ریل در ایالت بنگال غربی هند، دست‌کم 8 نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت راه آهن هند گفت بر اثر خارج شدن قطار از ریل در ایالت بنگال غربی، دست‌کم دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. 

در شرایطی که چند هفته قبل حدود 150 نفر در سانحه دیگری در راه آهن هند جان خود را از دست دادند، وقوع حادثه اخیر نگرانی ها را درباره ایمنی بخش راه آهن هند تشدید می کند. 

بر اساس گفته سخنگوی راه آهن هند، این قطار که از شهر شرقی پاتنا به سمت شهر گوواهاتی در شمال شرق حرکت می کند در واپسین ساعات روز سه شنبه در منطقه آلی پوردوار از ریل خارج شد. وی گفت تحقیقات کاملی درباره این حادثه صورت خواهد گرفت. 

رویترز نوشت: راه آهن هند، که در اختیار بخش دولتی این کشور قرار دارد، چهارمین راه آهن بزرگ در میان کشورهای جهان به شمار می رود. این سامانه در سال های اخیر به سبب افزایش تعداد مسافران و نبود سرمایه‌گذاری در زمینه نوسازی مشکلات زیادی تجربه کرده است. بسیاری از مردم فقیر هند برای حمل و نقل خود از راه‌آهن استفاده می کنند. 

در پی حادثه مرگبار بیست نوامبر (30 آبان) شرکت راه آهن از وزارت دارایی این کشور خواست هفده میلیارد و پانصد میلیون دلار در اختیار آن قرار گیرد. دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، وعده داده است برای نوسازی شبکه راه آهن این کشور سرمایه‌گذاری بی‌سابقه انجام خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار