کارگردان و بازیگر گیلانی از اجرای نمایش سنتی این استان در بخش خیابانی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد.

نمایش سنتی گیلان در بخش خیابانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مریم مهدی پور که با نمایش چرا بارون نمیاد به عنوان نویسنده و‌ کارگردان در بخش خیابانی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد، گفت:  علاوه بر جشنواره کودک در حال برنامه ریزی برای اجرای یک نمایش خیابانی آیینی هستیم. سال آینده در جشنواره آئینی سنتی با نمایشی درباره یکی از سنت های گیلان به عنوان بازیگر به کارگردانی همسرم محمدرضا جعفری حضور خواهم داشت.

مهدی پور افزود: این نمایش سنتی گیلان درباره یک رسم دیرینه است. زمانی که‌ چوپان یک گله را به کوهستان می برد، همه اهالی او و‌گله اش و‌سگ‌ نگهبانش  که برای مبارزه با گرگ ها نوع خاصی پرورش داده شده است  را همراهی می کنند.

مهدی پور در ادامه با اشاره به نمایش چرا بارون نمیاد گفت: این‌نمایش درباره دختری به نام تی تی است که درختی را از مادر بزرگش به یادگار دارد و گمان می کند که فقط بی آبی باعث خشک شدن  درخت می شود اما در نمایش نشان می دهیم که عوامل دیگری نیز همچون آتش سوزی میز باعث خشکی و آزار درخت می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در جشنواره های بسیاری شرکت کردم و به نظرم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جشنواره معتبر و مهمی است.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ٢٢ تا ٢٧ آذرماه با دبیری شهرام کرمی در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.