امام جمعه ابدانان گفت: بیشتر مساجد ابدانان روحانیون با کمبود روحانی مواجه هستند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت السلام حسین حاجیلری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی برای تعامل و همبستگی در بین مسلمانان است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی به وحدت کشورهای مسلمان نیاز است،افزود:کشورهای مستکبر با ترویج تشیعه انگلیسی در حال ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه هستند.

خطیب جمعه آبدانان بیان داشت:این گروه شیعه ای انگلیسی هفته وحدت را به نام هفته برائت نامگذاری کرده اند و باعث ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه می شوند.

حجت الاسلام حاجیلری با اشاره به نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) اضافه کرد:ما باید فکر و یاد امام زمان را در کردار ،افکار و گفتار خود در زندگی به کار ببریم.

خطیب جمعه آبدانان  از مواضع ریس جمهور در برابر تحریم ها تشکر کرد،و تاکید داشت: این مواضع
خوب مسئولان نشانه ای وفاق ملی در برابر خدعه دشمن است و ان شاالله مجلس در آینده ای نزدیک پاسخ قاطعی به این تحریم ها خواهد داد.

امام جمعه آبدانان در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با خانواده های مدافع حرم افزود:اگر مدافعان حرم نبودند اکنون ما باید در همدان و کرمانشاه باید به دفاع در برابر دشمنان ایستادگی می کردیم و زندگی و آسایش خودرا مدیون خون شهدایی حرم هستیم.

وی با اشاره به سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد اظهار داشت: این حقوق بشر یک دروغ بزرگ است برای پوشش دادن جنایات کشورهای استعمارگر در ظلم به مردم مظلوم جهان در حالی که چشم جهانیان را بر کشته شدن این مردم در کشورهای مظلوم بسته است
وی پیام رهبر انقلاب به اجلاسیه نماز را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با کج روی‌ها و مفاسد اقتصادی و سیاسی و حتی خانوادگی اقامه نماز است.

حجت السلام حاجیلری با اشاره به اینکه نماز بر دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری است افزود:قسمت سخت افزاری نماز، مساجد هستند که متولی آن اداره امور اوقاف است.

وی اظهار داشت:ما در بحث ساخت و تعمیر مساجد و بقعه های متبرکه از امور اوقاف گلایه داریم چرا نباید نماینده اوقاف در شهرستان باشد.

خطیب جمعه آبدانان در پایان افزود:روحانیون در قسمت نرم افزاری نماز هستند که بیشتر مساجد این منطقه روحانیون با کمبود روحانی مواجه هستند.










 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، ابدانان ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.