معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان از برگزاری اولین جشنواره رأی ویژه قضات محاکم کیفری و حقوقی استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد باقر اسلامی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش کیفیت و ارتقای علمی آراء صادره از سوی قضات در دعاوی مدنی و کیفری و ایجاد رقابت علمی جهت کاهش اطاله دادرسی می باشد.

اسلامی با اعلام اینکه فرآیند داوری آراء به مدت دو هفته به طول می انجامد،تاکیدکرد: هر شرکت کننده می تواند حداکثر دو رای را طبق محورهای اعلام شده تا تاریخ 30آذر سال جاری ارسال نماید .

معاون اجتماعی و پیگشری از وقوع جرم دادگستری کل استان با بیان اینکه محورهای این جشنواره در دو موضوع کیفری و مدنی است،گفت: زمان اعلام نتایج و حائزین آراء برتر 16 دی ماه 95خواهد بود.

وی محورهای آراء کیفری را مجازات جایگزین حبس،حکم به معافیت از کیفر، حبس خانگی یا حبس پایان هفته، تصمیمات تامین در مورد اطفال و نوجوانان ،توبه مجرم ، عفو ، سقوط قصاص و حد به لحاظ عدم درک ماهیت جرم و شبهه در رشد و کمال عقلانی طفل(ماده 91 قانون مجازات اسلامی) قرار تعلیق تعقیب و اجرای حکم(تعلیق مراقبتی و تعویق حکم دادرسی)و هر موضوع خلاقانه و بدیع دیگری که با لحاظ ظرفیت ها و نو آوری های قانونی باشد، اعلام کرد.

اسلامی محورهای آراء حقوقی را دعوی خلع ید از اراضی دولتی،دعوی تصرف عدوانی، دعوی قلع و قمع مستحدثات، الزام به تنظیم اسناد رسمی و اثبات مالکیت،شرایط و ارکان عقود و به خصوص احراز وقوع عقد بیع،خیارات، دعاوی خانوادگی عنوان کرد.

وی افزود: قضاتی که مایل به شرکت در این جشنواره می باشند می توانند آراء خود را به نشانی نشانی پست الکترونیکی: kerman@scpd.ir و یا از طریق پست پیشتاز به نشانی خیابان شریعتی-نرسیده به چهارراه کاظمی-کوچه شماره2-معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان ارسال نمایند.

اسلامی خاطرنشان ساخت: به سه نفر از برترین انشاء کنندگان احکام، کمک هزینه سفر به کربلای معلی و به آراء برتر در هر محور هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

وی بیان داشت:اولین جشنواره رأی ویژه قضات دادگستری استان کرمان به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این استان با همکاری معاونت منابع انسانی دادگستری استان برگزار می گردد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن: 32237961 تماس حاصل نمایند یا به سایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به نشانیwww.kermanpishgiri.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: جشنواره ، دادگستری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار