استاندار چهارمحال و بختیاری بر اهمیت برنامه ريزی برای توسعه استان بر مبنای پژوهش های كاربردی و علمی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سليمانی در آیین اختتامیه و تجلیل از برترین های هفدهمین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای پژوهشی، فنآوری و فن بازار چهارمحال و بختیاری و جشنواره ایده سبزکوه گفت: برنامه ريزی بر مبنای پژوهش و تحقيقات علمی، بسياری از مشكلات را برطرف و مسير توسعه يافتگی را هموار می کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت پژوهشی مراکز علمی، دانشگاهی و فناوری استان ادامه داد: انجام تحقيقات كاربردی برای رفع مشكلات اهمیت و اولويت دارد.

سليمانی با بیان اینکه پژوهش مبنای توسعه همه جانبه كشور و استان است اضافه کرد: محققان و فعالان اين حوزه نیز باید طرح های كاربردی و اثرگذاری را تهیه و به مديران دستگاه های اجرايي ارائه دهند.

وی در ادامه با مطلوب و قابل قبول دانستن عملكرد رسانه های گروهی چهارمحال و بختياری گفت: نبايد به جای تمركز بر مشكلات استان،  به مسائل احساسی و حاشيه ای پرداخت.

برخي رسانه ها بركناري مديران ناكارآمد را مطالبه مي كنند، در حالي كه در يك سال اخير چهار مدير بانكي و برخي از مديران دستگاه هاي اجرايي تغيير كرده اند.

در این آیین از 10 پژوهشگر دانشگاهی و دستگاه های اجرایی، 4 شرکت فناور، 4 دانشجوی پژوهشگر و یک واحد تولیدی برتر در چهارمحال و بختیاری، و همچنین از 7 برگزیده جشنواره ایده سبزکوه تجلیل به عمل آمد.

هفدهمین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای پژوهشی، فنآوری و فن بازار چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته پژوهش و فناوری از 16 تا 20 آذرماه جاری و با شعار «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فنآوری، زیر بنای اقتصاد مقاومتی» برپا شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار