سخنگوی کاخ سفید در دولت ترامپ ضمن استقبال از واکنش پوتین به تحریم های ضد روسیه،‌ اذعان کرد: بهبود روابط با روسیه به نفع آمریکا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شان اسپایسر که قرار است سخنگوی آینده کاخ سفید باشد در نخستین حضور خود در شبکه تلویزیونی ای بی سی به پرسشی درباره موضع دونالد ترامپ در خصوص تحریم های روسیه پاسخ داد و  گفت: فکر می کنم همانطور که دونالد ترامپ گفته است قصد دارد با جامعه اطلاعاتی جلسه ای تشکیل دهد تا در جریان کامل اوضاع قرار گیرد.

به نظر من یکی از پرسش هایی که ما داریم این است که چرا واکنش به روسیه تا این حد شدید بوده است؟ اگر نگاه کنید سی و پنج نفر اخراج شدند، دو مکان نمایندگی روسیه تعطیل شده است. پرسش این است که آیا این واکنش تناسبی با اقدام صورت گرفته (روسیه) دارد یا خیر؟

سخنگوی آتی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور منتخب باید با روسای بخش های اطلاعاتی آمریکا بنشیند و جلسه تشکیل دهد و گزارش کامل را در این باره دریافت کند.

سخنگوی ترامپ با بیان این که  رئیس جمهور پوتین گفته است که قصد ندارد انتقام جویی کند افزود: ترامپ  می خواهد جایگاه آمریکا را در عرصه جهانی بازیابی کند.

شان اسپایسر در پاسخ به پرسشی درباره مواضع دونالد ترامپ در تمجید از ولادیمیر پوتین از جمله تمجید از واکنش ملایم او به تحریم روسیه گفت: باید ببینیم که چه اتفاقی افتاده است؟ آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد این تحریم ها را بر ضد روسیه اعمال کند، افراد را اخراج کند و اسامی آنها را منتشر کند.

دولت روسیه هم اعلام کرد که می خواهد به طریقی برابر انتقام بگیرد اما ولادیمیر پوتین می گوید من قصد دارم صبر کنم تا دونالد ترامپ بیاید. این موضوع برای کشور ما خوب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار