برخی از نهادها که در مسیر مستندسازی گام بر می‌دارند، متاسفانه دغدغه‌ای برای ورود به ساخت آثار انقلابی ندارند.

محسن اردستانی کارگردان و مستندساز جوان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری جشنواره عمار و مشکلات آن گفت: یکسری از جریانات روشنفکری در کشور درباره تولیدات انقلابی واکنش‌ نشان می‌دهند و قصد در بایکوت کردن این فیلم‌ها در حوزه هنر دارند؛ اما در این سال‌ها عمار ثابت کرد که اکسیژن تازه‌ای در این مسیر است و توانسته به خوبی از عهده نمایش فیلم‌های انقلابی بر آید.

وی ادامه داد: مهمترین اتفاق در جشنواره عمار، اکران های مردمی آن است. این اکران‌ها برای من فیلمساز بسیار ارزشمند است؛ چرا که می‌توانم نتیجه تلاش‌های شبانه روزی‌ام را در کنار مردم ببینم و از دیدن بازخوردهایشان لذت ببرم. اصولا من مستندساز فضاهای بحران هستم و سختی‌های آن معامله  با جان است؛ اما برای من مظلومیت کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند بسیار مهم و ارزشمند است و دوست دارم، روایتگر از خود گذشتگی این افراد باشم.

وی در مورد مستند «در حصار» گفت: مستند «در حصار» را ساختم تا بیان کنم، ۳۰ هزار شیعه در فوعه و کفریا در محاصره هستند. برای ساخت این مستند بسیار سختی کشیدم اما خوشحالم که توانستم گوشه ای از این مظلومیت را به تصویر بکشم. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با گذشت سه سال از فعالیتش هنوز اثری در راستای جشنواره عمار و حوزه مقاومت نداشته که این نشان از نبود دغدغه آنها در این زمینه است. همینطور در جشنواره فیلم فجر که فکر می کنم اصلا کسی در این حوزه ورود نکرده است.

وی در خصوص دریافت نشان دستکش «ننه عصمت» خاطرنشان کرد: جایزه دستکش "ننه عصمت" که همه ساله به فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب اهداء می شود، این بار به من رسید. "ننه عصمت" پیرزنی است که در زمان جنگ برای رزمنده‌ها دستکش و کلاه می بافت و این نشان هر سال به یکی از فیلمسازان این حوزه می رسد.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار