خبرگزاری رویترز در مطلبی، از احتمال افزایش بی‌سابقه واردات نفت‌خام چین از ایران در سال جاری میلادی، خبر داد.

افزایش بی‌سابقه صادرات نفت‌خام ایران به چین در سال 2017به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منابع در بخش نفت و همچنین در بخش بازرگانی اعلام کردند: واردات نفت خام چین از ایران احتمالا امسال، به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش خواهد یافت؛ زیرا شرکت‌های دولتی چین واردات نفت خام را از طریق سرمایه‌گذاری در بخش تولید افزایش داده و در همان حال قراردادهای کنونی واردات نفت را تمدید کرده‌اند.

بر اساس ارزیابی‌های چهار منبع آگاه، پیش‌بینی می شود شرکت های چینی در سال 2017 هر سه ماه یکبار، بین سه تا چهار میلیون بشکه بیشتر از مدت زمان مشابه سال 2016، از ایران نفت وارد کنند. بر اساس گزارش‌های اداره گمرک چین، این رقم بین پنج تا هفت درصد بیشتر از میانگین واردات نفت خام چین از ایران در یازده ماه نخست سال 2016 (یعنی 620 هزار بشکه در روز) خواهد بود.

ایران که عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است از توافقنامه کاهش تولید این سازمان که 30 نوامبر امضا شد مستثنی شده است و احتمالا تولید نفت خود را در سال کنونی اندکی افزایش می دهد.

در ادامه گزارش آمده است: ممکن است چین امسال رکورد تازه ای در زمینه واردات نفت خام از خارج به ثبت برساند؛ چرا که پالایشگاه هایی که زیر نظر دولت اداره می شوند فازهای جدیدی را راه اندازی می کنند و دولت نیز به پالایشگاه های خصوصی بیشتری مجوز واردات مستقیم نفت خام را خواهد داد. پیش‌بینی می شود چین موتور اصلی رشد تقاضا برای نفت در سال 2017 باشد.

به گفته منابع آگاه، پیش بینی می شود شرکت‌های دولتی «سینوپک» که در زمینه پالایش نفت فعالیت می کند و «چوهای چنرونگ» که دو شرکت اصلی وارد کننده نفت از ایران محسوب می شوند، توافقنامه های سالیانه خرید نفت با شرکت ملی نفت ایران را به میزان کل 505 هزار بشکه در روز تمدید کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار