اخبار و حاشیه‌هایی که ممکن است هفته گذشته از دست داده باشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جهان در هفته گذشته شاهد حوادث تلخ و شیرینی بود که در اینجا برخی از مهمترین آنها پیش چشم شما قرار گرفته است. 

1- پس از آنکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ادعای دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری اخیر 30 دیپلمات روس را از خاک این کشور اخراج کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در پیام تبریک خود به رئیس جمهور آمریکا، آغاز سال نو میلادی را به جای اوباما به ترامپ تبریک گفت!

هفته گذشته در 15 عکس

2- آنتونیو گوترش پرتغالی همزمان با آغاز سال نو میلادی، منصب دبیرکلی سازمان ملل را پس از 10 سال از بان کی مون، تحویل و در اولین روز کاری خود با سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل عکس یادگاری گرفت.

هفته گذشته در 15 عکس

3- انفجار در یکی از بازارهای محلی بغداد 28 کشته و بیش از 40 زخمی بر جا گذاشت. داعش مسئولیت این انفجار انتحاری را بر عهده گرفت.

هفته گذشته در 15 عکس

4- افراد مسلح وابسته به یک گروه جدایی‌طلب فیلیپینی با حمله به یک زندان در جنوب این کشور 150 زندانی را آزاد کردند.

هفته گذشته در 15 عکس

5- مردم مکزیک با کتک زدن آدمک ترامپ، به اظهارات نژادپرستانه و مواضع اقتصادی او علیه این کشور پاسخ دادند.

هفته گذشته در 15 عکس

6- سی و هفت دانشمند برجسته آمریکایی از جمله فیزیکدانان مشهور و برندگان جوایز علمی نوبل طی نامه‌ای خواستار پایبندی ترامپ به توافق هسته‌‌ای ایران شدند.

هفته گذشته در 15 عکس

7- رسانه‌های ترکیه این تصویر را از مظنون اصلی حمله مسلحانه اخیر به یک باشگاه شبانه در استانبول در شب سال نو میلادی منتشر کردند.

هفته گذشته در 15 عکس

8- پیرترین فرد شناخته‌شده جهان تولد 146 سالگی خود را جشن گرفت. تاریخ تولد این پیرمرد اندونزیایی در شناسنامه سال 1870 میلادی ذکر شده است.

هفته گذشته در 15 عکس

9- پال رایان با کسب 239 رای از مجموع 241 رای نمایندگان جمهوریخواه بار دیگر به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد. نانسی پلوسی رقیب دموکرات او در این رای گیری 189 رای به دست آورد.

هفته گذشته در 15 عکس

10- کفش‌های به جا مانده از قربانیان حمله تروریستی مسلحانه به باشگاه شبانه استانبول در شب سال نو

هفته گذشته در 15 عکس

11- رکس تیلرسون گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت خارجه آمریکا گفت برای جلب موافقت سنا با انتصابش، تمام روابط مالی و تجاری خود را با شرکت بزرگ نفتی اکسان‌موبیل قطع می کند.

هفته گذشته در 15 عکس

12- ترامپ، دن کوتس - عضو سابق مجلس سنا و از منتقدین برجام - را به عنوان مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا انتخاب کرد.

هفته گذشته در 15 عکس

13- به دلیل اشتیاق بیش از حد ترامپ به ارسال پیام از طریق توییتر، وزارت خارجه کره جنوبی با تعریف یک جایگاه شغلی جدید، یکی از کارشناسان حوزه آمریکای شمالی خود را به عنوان "مسئول رصد حساب توییتر رئیس جمهور جدید آمریکا" منصوب کرد.

هفته گذشته در 15 عکس

14- گروه‌های حامی قانونی شدن ماری‌جوآنا اعلام کردند برای تحت فشار قرار دادن دولت بعدی آمریکا برای قانونی کردن این ماده مخدر، در مراسم تحلیف ترامپ که قرار است اول بهمن ماه برگزار شود، بین 4 هزار شرکت‌کننده ماری‌جوآنای رایگان توزیع ‌خواهند کرد.

هفته گذشته در 15 عکس

15- ژاپن در پی نصب مجسمه زنی در برابر کنسولگری این کشور در شهر بوسان کره جنوبی که یادآور تعرض سربازان ژاپنی به زنان کره‌ای در جنگ جهانی دوم است، سفیر خود را از سئول فراخواند.

هفته گذشته در 15 عکس

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار