رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است تجمیع تمام امور در پایانه ها مشکلاتی را بوجود آورده و پیشنهاد کرده که وظایف برخی نهادها از پایانه های مرزی خارج شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ایران موقعیت استراتژیک خوبی دارد و می‌تواند از امتیازاتی مانند محصور بودن تمام همسایگانش در خشکی در زمینه توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل كالا و دسترسی به آب‌های آزاد بهره‌گیرد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن بیان اینکه با فعالیت نقاط و پایانه‌های مرزی کشور، رونق و کسب‌وکار در آن‌ها افزایش می‌یابد گفت:  با گسترش فعایلت پایانه ها ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و درآمدزایی کشور افزایش می‌یابد  و بر همین اساس برنامه‌هایی برای افزایش توسعه روابط ترانزیتی با کشورهای منطقه و آسیای میانه در دستور كار قرار دارد. 

وی  با اشاره به سرمایه‌گذاری، مدیریت و توسعه پایانه‌های مرزی که از وظایف سازمان حمل‌ونقل و راهداری است ، تأکید كرد: سازمان راهداری اعتبارات زیادی در پایانه‌های مرزی جاده‌ای  هزینه  کرده و باید به‌گونه‌ای شایسته از این سرمایه‌ها حفاظت و نگهداری کند. 


کشاورزیان با این پیشنهاد که برخی امور ترانزیت کالا مانند امور گمرکی در خارج از پایانه‌های مرزی انجام شود تصریح كرد: تجمیع تمام امور در پایانه‌ها مشکلاتی را در مدیریت و اجرا به وجود آورده است.

 وی در پایان تاکید کرد:باید با برنامه ‌ریزی و تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین لازم درآمدهای دولت از مناطق مرزی را افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار