افزایش 60 سانتی متری سطح آبهای زیرزمینی در دشت مرند

رییس امور آب شهرستان مرند از افزایش 60 سانتی متری سطح آبهای زیرزمینی در دشت مرند در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 60 سانتی متری سطح آبهای زیرزمینی در دشت مرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند گفت : امسال 88 حلقه چاه غیر مجاز با احکام قضایی مسدود شده و باعث صرفه جویی یک میلیون و 167 هزار مترمکعبی آب شده است.
وی افزود : امسال همچنین منصوبات 273 حلقه چاه آب مجاز توسط شرکت آب و فاضلاب این شهرستان ترمیم و اصلاح شده که باعث صرفه جویی 37 هزار مترمکعبی آب شده است.
وی مشکل اصلی برداشت غیرمجاز آب در شهرستان مرند را در برداشت بیش از حد مجاز آب در واحدهای مرغداری و گاوداری شهرستان عنوان کرد.
رییس امور آب منطقه ای شهرستان مرند از هوشمندسازی 432 حلقه چاه آب در دو سال اخیر در این شهرستان نیز خبر داد.
معاون فرماندار شهرستان مرند هم در این جلسه گفت این شهرستان در ترمیم منصوبات چاه ها و صرفه جویی در منابع آب های زیرزمینی در استان رتبه نخست را کسب کرده است.
اصغرپور افزود : با تغییر الگوی کشت و اصلاح و افزایش کشت محصولات با نیاز آبی کمتر همچون زعفران، گل محمدی و پسته در شهرستان به جای کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بیشتر همچون گوجه فرنگی و آفتابگردان و تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم آبیاری قطره ای در سال های آینده می توان شاهد جلویگری از کاهش مصرف آب های زیرزمینی باشیم.
وی گفت : در جهت افزایش راندمان محصولات کشاورزی و کاهش مصرف آب در این بخش دولت 75 درصدی هزینه مربوط به تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم آبیاری قطره ای را به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می دهد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.