افزایش تولید داخل توجه مسئولان و همچنین توجه بیشتر به تعرفه های وارداتی را طلب می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ قدیریان مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت:  رسیدن به افزایش تولید داخل توجه مسئولان و همچنین توجه بیشتر به تعرفه های وارداتی را طلب می کند و ما اگر به دنبال رقابت هستیم باید در سطح بازارهای جهانی تولید خود را افزایش دهیم.

 قدیریان افزود: رسیدن به رقم صدهزار تن صادرات فولاد آلیاژی در سال آینده رقم چالش برانگیزی است اما مصمم هستیم که از این ارقام عبور کنیم.

وی گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که با افزایش تولید در داخل کشور جایگزین واردات شویم.


قدیریان افزود: به دلیل مشکلاتی که شرکت های فولادی با آن روبرو هستند ما با چالش های متعددی روبرو هستیم اما اعتقاد داریم که باید با این چالش ها روبرو شده و صادرات خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اینکه در سال 93 سی و سه هزار تن فولاد آلیاژی به 12 کشور اروپایی صادر کردیم گفت: ما به لحاظ کیفیت اعتبار جهانی داریم اما به دلیل مشکلاتی که داریم نتوانسته ایم در بازارهای جهانی حضور مستمر و پایدار داشته باشیم.

وی ادامه داد: حضور مستمر و پایدار در بازارهای جهانی مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و ما امسال قصد داریم به 50 هزار تن صادرات دست پیدا کنیم.

قدیریان افزود: در سال آینده قصد داریم به رقم صد هزار تن صادرات دست پیدا کنیم و با توجه به اینکه این رقم ، رقم چالش برانگیزی است اما ما مصمم هستیم که از این ارقام عبور کنیم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اینکه آمار تولید فولاد آلیاژی در داخل کشور دقیق نیست گفت: به نظر می رسد رقم تولیدات داخل کشور حدود 40 هزار تن در سال است که بخش اعظم آن در داخل کشور به مصرف می رسد.

وی ادامه داد: امسال حدود 300 هزار تن فولاد آلیاژی تا پایان سال تولید می شود و ما قصد داریم بخش اعظم تولید را در سال آینده افزایش دهیم و امیدواریم با تدابیری که در حوزه واردات اندیشیده می شود بتوانیم تولید داخل را جایگزین واردات کنیم.

قدیریان گفت: فرق اساسی بین فولاد آلیاژی و فولاد ساختمانی و تجاری وجود دارد و فولاد آلیاژی تامین کننده بخش های زیربنایی صنعت به شمار می رود.

وی ادامه داد: اهمیت این فولاد بسیار زیاد است و ما امیدواریم با رونق اقتصادی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد تولید این فولاد در داخل کشور افزایش پیدا کند.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: فاز اول توسعه فولاد آلیاژی با عنوان یزد یک عملیات اجرایی خود را شروع کرده و قصد دارد با ظرفیت 700 هزار تن تولید خود را عملی کند.

وی ادامه داد: در افق دوساله قصد داریم ظرفیت خود را به یک میلیون تن و در افق پنج ساله به یک میلیون و 400 هزار تن دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار